اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

اخذ تائیدیه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جاری تأییدیه مرکز رشد دیگری با نام مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از وزارت بهداشت اخذ شده است.

اخذ تائیدیه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن تفقدی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: این مرکز رشد در حوزه تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مرکز رشد دیگری که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به کار است تصریح کرد: این مرکز رشد در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با مسیری که برای تولید فناوری تعیین شده است خاطر نشان کرد: در ابتدا باید دانشگاه‌ها برای بالاتر بردن کیفی و کمی پژوهش‌ها سیاست‌های تشویقی اتخاذ کنند.

تفقدی ادامه داد: همچنین باید توجه شود که طرح‌هایی که ابلاغ می‌شود طرح‌هایی باشد که بتوان آنها را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و یا اشکال دیگر درآورد و روند تجاری‌سازی را روی آنها پیاده‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه شرکت‌های دانش‌بنیان ابلاغ شده است متذکر شد: این آئین‌نامه به پژوهشگران اجازه می‌دهد که بر اساس ایده‌های دانش‌بنیان خود شرکت دانش‌بنیان تاسیس کرده و مرکز رشد از آنها حمایت می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را در مقیاس‌های کم تولید و آزمایش کرده و برای تولید رهسپار صنایع شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شاخص‌های ارتقاء تحقیقات اهمیت زیادی داده می‌شود یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر مجلات علمی و پژوهشی از سطح خوبی برخوردار است.

تفقدی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 21 مجله تاسیس شده است که به زبان انگلیسی بوده و 13 عدد از آنها به‌صورت فعال مقالات علمی را که جزو مقالات طراز اول و طراز دوم بوده‌اند چاپ کرده است.

وی با اشاره به مجلات بین‌المللی که توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسیده است خاطر نشان کرد: از بین تمام مجلات دانشگاه علوم پزشکی یک مجله رتبه ISI را کسب کرده است و 3 عدد از آنها در تارنمای اسفکوپوس نمایش داده می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار این مطلب که در کشور ما بیشتر تولید علم به‌صورت مقاله و کتاب در می‌آید خاطر نشان کرد: این جمع‌آوری بیشتر برای رقابت در بازارهای جهانی است که جایگاه علمی کشورها را مشخص می‌کند.

تفقدی اذعان کرد: در سند چشم‌انداز 1394 ذکر شده است که ایران باید رتبه نخست علمی در منطقه را داشته باشد در بیشتر زمینه‌ها این اتفاق افتاده است ولی متاسفانه در علوم پزشکی کشور ما مقام دوم را دارد و ترکیه در این حوزه از ایران پیشتازتر است که امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حوزه پزشکی نیز ترکیه را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اهمیت تجاری‌سازی ایده‌ها و پژوهش‌ها تاکید کرد: این ایده‌ها و پژوهش‌هایی که منجر به تولید علم نظری شده است باید تبدیل به فناوری شده و به‌صورت کاربردی‌تر از آنها استفاده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه جهانی ایران از نظر تولید علم اظهار کرد: ایران در حال حاضر در رتبه 17 جهان است که امید می‌رود بعد از جمع‌بندی‌های سال 2012 رتبه ایران به بالاتر از این مقام صعود پیدا کند.

تفقدی یادآور شد: در حال حاضر کشور ایران بسیاری از کشورهای اروپایی مانند اسکاندیناوی را به لحاظ تولیدات علمی پشت سر گذاشته است و با کشورهایی مانند روسیه رقابت نزدیکی دارد.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 66 رتبه صعود نسبت به سال گذشته رتبه هزار و 839 را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول