اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی تعادل و مصرف معقول در زمینه‌های مختلف است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی کم مصرف کردن در موارد ضروری نیست بلکه به معنی تعادل در مصرف به‌صورت معقول و مشروع است که باید به‌صورت یک فرهنگ دربیاید.

اقتصاد مقاومتی تعادل و مصرف معقول در زمینه‌های مختلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ظهر امروز در حاشیه همایش علمی مبانی و خاستگاه اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در مورد مقوله اقتصاد مقاومتی نیاز جدی به فرهنگ‌سازی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که کسب ثروت از راه‌های حلال نامشروع و ناپسند نمی‌باشد و در راستای دستورات رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی باید در راه رضای خدا جهاد کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد خاطر نشان کرد: باید در مسیر نهادینه کردن تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی و تغییر شکل آن از مقاومت اقتصادی به اقتصاد مقاومتی گام برداشت تا فرهنگ ابعاد مختلف اقتصادی میان مردم نهادینه شود.

حسین‌زاده بحرینی در ارتباط با تبیین مفهوم اصلی اقتصاد مقاومتی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنی تعیین راهبرد و استراتژی برای انواع وضعیت‌های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که جهاد اقتصادی به این معنی که برای رضای خدا و در راه بالاتر بردن سطح رفاه اجتماعی دست به خلق و تولید ثروت بزنند امری بسیار خداپسندانه است و باید به انجام آن طبق فرمایشات رهبری مبادرت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از خلق ثروت افراد نباید این ثروت را به‌صورت افراطی و اسراف‌گرایانه استفاده کنند زیرا اسراف نزد خداوند یک پدیده ناپسند است.

حسین‌زاده‌بحرینی تعیین هدف برای مصرف را امری ضروری دانست و بیان کرد: در راستای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی باید تمام مردم، دولت و بنگاه‌های اقتصادی تفکر راهبردی برای اقتصاد را سرلوحه امور خود قرار دارند و ثروت خود را معقولانه استفاده کنند به این معنی که نه دچار افراط در مصرف و نه دچار تفریط در مصرف شوند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی‌که این فرهنگ نهادینه شود تمام افراد یاد می‌گیرند که به پدیده‌ها به‌صورت قوت، ضعف، فرصت و یا تهدید نگاه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس فراکسیونی به نام فراکسیون حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد متذکر شد: برخی از نمایندگان در این زمینه فعالیت می‌کنند و بنده نیز عضو این فراکسیون هستم.

حسین‌زاده بحرینی با اشاره به اقدامات انجام شده در فراکسیون حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: در این فراکسیون اقداماتی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و باز کردن فضا برای فعالیت آنان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این زمینه جلساتی را برگزار می‌کنند و راهکارهای مساعدت و کم کردن مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌سنجند.

عضو فراکسیون حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با مقوله اجرایی شدن مرحله دوم طرح هدفنمدسازی یارانه‌ها اظهار کرد:اجرایی شدن این طرح با موافقت دولت و مجلس به سال آینده موکول شده است.

حسین‌زاده بحرینی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی مردم و دولت توان اجرایی کردن مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را ندارند علاوه بر آن اجرایی کردن این طرح در این شرایط به هیچ وجه درست نیست.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اهداف دوگانه‌ای را دنبال می‌کند متذکر شد: نخستین هدف اجرایی شدن این طرح برقراری عدالت بوده است که این هدف با این طرح به‌خوبی انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ولی هدف دوم که کمک به مردم پایین دست اجتماع بوده است با اجرایی شدن این طرح با پخش شدن یارانه به‌صورت نقدی مرتفع نشده است.

حسین‌زاده‌بحرینی اضافه کرد: پخش یارانه به‌صورت نقدی سبب به‌وجود آمدن تورم و گرانی شده است که زندگی را برای قشر مستضعف سخت کرده است از این‌رو می‌توان گفت که اهداف طرح در قسمت دوم به وقوع نپیوسته است.

انتهای پیام/70010/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول