اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

بسیج نقش کلیدی در اقتصاد‌ مقاومتی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت ما برای اینکه بهترین اقتصاد را داشته باشد باید از بسیج کمک بگیرد در واقع بسیج به‌عنوان یک نهاد، نقش کلیدی در اقتصاد مقاومتی دارد.

بسیج نقش کلیدی در اقتصاد‌ مقاومتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ظهر امروز در همایش نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی در حسینیه بزرگ امام خمینی مشهد، اظهار داشت: اقتصاد با بعدی از زندگی سروکار دارد که این بعد به حسب تکوین غیرقابل انکار است.

بحرینی گفت: انسان هر مکتب و مذهبی و هر فکر و اندیشه‌ای که داشته باشد برای اینکه جسم مادی خود را حفظ کند نیاز به تدبیر اقتصادی دارد.

وی افزود: تفاوت ادیان، مکاتب، مذاهب و ایدئولوژی‌های مختلف در اقتصاد نیست، اقتصاد در همه جا امری مهم است ولی برخی اقتصاد را اصل و زیربنا و هدف خلقت می‌دانند اما برخی دیگر اقتصاد را اصل نمی‌دانند بلکه از آن به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند تا به هدف اصلی خود برسند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دین برای ما این را می‌خواهد که اقتصاد را اصل ندانیم اما بهترین اقتصاد را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: زندگی رهبران جامعه اسلامی همواره جزء ساده‌ترین زندگی‌ها بوده است، زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب اسلامی جزء ساده‌ترین زندگی‌ها است، اما همین رهبری تمام هم و غمش این است که اقتصاد اسلامی باید شکوفا و جامعه اسلامی باید از لحاظ اقتصادی هم برای دنیا الگو باشد.

بحرینی در ادامه با اشاره به دلیل مطرح شدن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، مقاومت اقتصادی نیست، اگر قرار باشد ما برای اقتصاد مقاومتی تعریفی ارائه کنیم آن را معادل اقتصاد راهبردی می‌دانیم، چرا که اقتصاد راهبردی دراز مدت است.

وی افزود: نگاه رهبری به اقتصاد مقاومتی نگاهی درازمدت و طولانی است، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران از ما می‌خواهد که در سال 1404 بین 25 کشور منطقه از هر لحاظ نخست و برتر باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مشهد عنوان کرد: کسانی که اقتصاد مقاومتی را فقط در دوران تحریم می‌دانند برداشت ناقص دارند، اگر تحریم‌ها نباشد باز هم ما اقتصاد مقاومتی داریم چراک ه رقبای ما در منطقه همواره در زمینه‌های علمی و اقتصادی هستند. امروزه در حوزه علم و تکنولوژی ما رتبه‌های بالایی در منطقه و جهان داریم.

وی با اشاره به اهمیت علم در عرصه اقتصاد اظهار کرد: نوآوری و تولید علم در عرصه اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زند، رهبری حامی همیشگی علم و رشد علمی کشور بوده است.

بحرینی خاطر نشان کرد: مدیریت استراتژیک رهبری سبب شده تهدید تحریم‌ها تبدیل به فرصت شوند، اگر رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند این بهترین راهکار در دوران تحریم تلقی می‌شود.

وی افزود: در عرصه تکنولوژی نظامی و تولیدات نظامی با وجود تحریم‌ها حرف برای گفتن در دنیا داریم، یکی از مؤلفه‌هایی که رهبری در اقتصاد مقاومتی عنوان کردند این است که اقتصاد مقاومتی مردمی است.

بحرینی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب مقاومت اقتصادی لازم بود و امروز اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری می‌خواهد غیرت ملی را فعال کند که همگی به‌سوی مصرف کالای ملی حرکت کرده و برای اینکه غیرت ملی برانگیخته شود باید تولیدات داخلی حداقل‌ها را دارا باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه در این عرصه نقش دارند اما بسیج به‌عنوان بدنه فعال جامعه باید این فرهنگ را در جامعه ترویج و تبیین کند.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول