اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

اقتصاد مقاومتی تعیین راهبرد برای رسیدن به عالی‌ترین سطح اقتصاد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی که از ابداعات مقام معظم رهبری است در واقع تعیین راهبردهای درست اقتصادی برای رسیدن به بالاترین سطح اقتصاد است.

اقتصاد مقاومتی تعیین راهبرد برای رسیدن به عالی‌ترین سطح اقتصاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ‌در نشست علمی مبانی و خاستگاه اقتصاد مقاومتی در متون اسلامی که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری به دانشجویان، اساتید و اقتصاد‌دانان واگذار شده است.

وی با اشاره به نزدیک‌ترین معادل برای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: نمی‌توان معادل دقیقی برای این واژه پیدا کرد ولی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توان واژه اقتصاد راهبردی یا استراتژیک را به آن نسبت داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به عبارت دیگر اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که برای تمام موقعیت‌های راهبردها و ترفندهای ویژه‌ای داشته باشد و بتواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه ویژگی اصلی اقتصاد مقاومتی بلند مدت بودن آن است خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه این اقتصاد برای پیشرفت‌های بلند مدت تعیین شده است باید برنامه‌های بلند مدت را در نظر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان یک راهبرد به سند چشم‌انداز نظر بیندازیم متذکرشد: به دلیل اینکه سند چشم‌انداز کشور یک سند چشم‌انداز کیفی است باید در برنامه‌ریزی‌های خود به رفتار سایر کشورها نیز توجه کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از رفتارهای فردگرایانه در دنیای امروزی فاصله گرفت اذعان کرد: در دنیای امروزی رفتار تمام کشورها بر روی سرنوشت کشورهای دیگر تاثیر دارد.

حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در واقع سناریوسنجی برای انجام واکنش نشان دادن درست در مواقع مختلف است یادآور شد:به عنوان مثال در شرایط فعلی که رفتار و بدخواهی‌های دشمنان اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار داده است می‌توان با بهره جستن از اقتصاد مقاومتی از شرایط بحران عبور کرد.

وی ادامه داد: وقتی با دید اقتصاد راهبردی به اقتصاد مقاومتی نگاه کرد می‌توان برای تمامی مشکلات و تمام مدل‌های روابطی در بین کشورها تدابیر اقتصادی لازم را اتخاذ کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: به عبارت دیگر اقتصاد مقاومتی به معنای تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی است.

حسین‌زاده بحرینی تاکیدکرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که محیط سنج است به این معنی که با در نظر گرفتن جو و شرایط موجود در دنیا به اتخاذ راهبرد می‌پردازد و علاوه بر این اقتصادی مردمی است که به مردم وابستگی زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در کشور ما معمولا به اقتصاد به شکل اقتصاد مقاومتی نگاه نشده است تاکید کرد: در کشور ما فرصت‌های زیادی وجود دارد که اگر از آنها استفاده نشود به شکل تهدید در می‌آید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال نزولات جوی که در کشور ما وجود دارد سالانه به 400 میلیارد متر مکعب می‌رسد این نزولات که در واقع رحمت خداوند است و می‌تواند یک فرصت طلایی برای کشور باشد سبب به وجود آمدن خرابی‌های زیادی به دلیل راه افتادن سیل می‌شود و به عنوان یک تهدید عمل می‌کند.

انتهای پیام/70010/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول