اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان:

هنوز برنامه‌ مدونی برای اقتصاد مقاومتی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی کوتاهی شده و دولتمردان کار به‌خصوصی انجام نداده‌اند، گفت: هنوز برنامه‌ مدونی درباره اقتصاد مقاومتی نوشته نشده است.

هنوز برنامه‌ مدونی برای اقتصاد مقاومتی نداریم

حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند اقتصاد مقاومتی شعار نیست یک واقعیت است، اظهار کرد: راه‌اندازی فرهنگ مقاومت در جامعه از خواسته‌های مقام معظم رهبری است و همه ما باید از رهبر انقلاب پیروی کنیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن و جنگ اقتصادی آنها با اعمال و تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه ایران افزود: اقتصاد مقاومتی از جمله راهکارها و راهبردهایی است که می‌تواند ما را در مقابل فشارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دشمن به پیروزی برساند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان تصریح کرد: برای خنثی‌‎سازی فشارها و تحریم‌های دشمنان، اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه دشمنان با فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی در پی منحرف کردن ایران اسلامی از مسیر آرمان‌ها و اهداف والایش است، اضافه کرد: در مقابل تمام این موارد، مقام معظم رهبری با تدابیر آگاهانه و دلسوزانه در پی این هستند که ملت با اراده و همت خود به نقطه اوج مورد نظرشان برسند.

محمدی بیان داشت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیز در راستای انجام این مهم بوده و از جمله راهکارهای آن توجه به آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی، دوری از اسراف و استفاده درست و بهینه از منابع در تمام عرصه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله آموزه‌های دینی به شمار می‌رود که در نهایت منجر به اقتصاد مقاومتی می‌شود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان تأکید کرد: همان‌گونه که اسلام قناعت، صرفه‌جویی و اسراف نکردن را برای قشر خاصی نگفته است، اقتصاد مقاومتی نیز متعلق به گروه یا قشر خاصی نیست.

وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: انقلاب و کشور متعلق به همه است بنابراین در اجرای اقتصاد مقاومتی نیز همه سهیم هستند و باید کشور را برای برون‌رفت از این مقطع حساس یاری کنند.

محمدی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی باید در تمام بخش‌ها سرلوحه امور قرار گیرد و دولت نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشد و همه به سهم خود از جمله تولیدکننده، مصرف‌کننده، دولتمردان و... باید به نوعی در این زمینه سهیم باشند و احساس مسئولیت کنند.

وی ادامه داد: اجرای همایش‌ها، سمینارها و... در زمینه آشنایی با اقتصاد مقاومتی بی‌تأثیر نبوده و نوعی فرهنگ‌سازی به شمار می‌رود.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی کوتاهی شده و دولتمردان کار را به خوبی انجام نداده‌اند، گفت: هنوز برنامه‌ مدونی درباره اقتصاد مقاومتی نوشته نشده و کار اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: کسانی که باید فرمایش رهبری را پیگیری و دنبال کنند برای آن برنامه‌ای ننوشته‌اند در صورتی که برای این امر باید برنامه مدونی باشد و دبیرخانه‌ای تشکیل بدهند تا این مهم را پیگیری کند که تاکنون چنین چیزی نبوده است.

محمدی اظهار کرد: باید این را بپذیریم که با فرهنگ مقاومت می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها و فشارهای دشمن ایستادگی کنیم.

وی گفت: باید در اقتصاد مقاومتی از شعار فراتر برویم همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این یک شعار نیست بلکه واقعیت است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 316 زرهی پادگان قهرمان همدان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی فقط برای عبور از مقطع حساس کنونی نیست، عنوان کرد: ما باید برای آینده فکر کنیم و بدانیم که این مسیر برای پیشرفت و استقلال کشور و قدرت سیاسی همچنان مانند گذشته ادامه دارد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز اقتصاد مقاومتی را فقط برای برون‌رفت از این بحران‌ها، فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی یا عبور از مقطع حساس کنونی ندانستند.

محمدی با تأکید بر جدی‌ گرفتن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: همه در این زمینه مسئول هستند و به قشر خاصی محدود نمی‌شود و هر کس در هر شغل و منصبی که باشد مسئولیت دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کسانی که در رشته‌های اقتصادی فعالیت دارند باید در زمینه اقتصاد مقاومتی مطالعه و تحقیق کنند و باید این امر جزو درس دانشجویان قرار گیرد و با تدریس آن نسل جوان با اقتصاد مقاومتی آشنا شود.

انتهای پیام/89006/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول