اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی استان خبر داد.

افزایش 11 درصدی ظرفیت‌های اقامتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی گیلان با محوریت نوروز 92 اظهار کرد: حس کنجکاوی بشر و کشف حقایق تازه گردشگری دو مقوله‌ای است که از پیوند سفر با فرهنگ حکایت دارد و بحث مهم فرهنگ گردشگری را معنادار می‌کند.

وی به تاکید اسلام به سفر اشاره کرد و افزود: سفر از انگیزه‌های روانی بسیار مهم در جوامع انسانی بوده و کانون توجه تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان قرار گرفته است.

عزیزی مشارکت و همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی در ماموریت ستاد تسهیلات سفرهای دائمی سفر را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی و برنامه‌های متنوع فرهنگی گیلان برای گردشگران داخلی و خارجی از تدابیر صنعت گردشگری در افق 1404 است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به روند رو به رشد ماندگاری مسافر از سال 89 تاکنون در استان تصریح کرد: ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی گیلان 11 درصد رشد داشته است.

وی از رشد 9.23 درصدی ماندگاری مسافر در نوروز سال جاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: اعضای ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان باید تلاش کنند پروژه‌های اقامتی، پذیرایی و فضاهای تفریحی و فرهنگی نیمه‌تمام که از پیشرفت فیزیکی بالا برخوردار هستند تا عید نوروز به بهره‌برداری برسند.

عزیزی بهره‌برداری از فضاهای نیمه‌تمام اقامتی و پذیرایی گیلان در رسیدن به اهداف نوروز 92 را تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: فعالیت رسمی ستاد تسهیلات سفرهای دائمی گیلان از ابتدای دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان فعالیت اجرایی ستاد تسهیلات سفرهای دائمی استان را از 24 اسفندماه سال جاری تا 14 فروردین‌ماه سال 92 عنوان کرد و یادآور شد: فرمانداران در مدت 10 روز آینده باید جلسه ستاد تسهیلات سفرهای دائمی در شهرستان‌ها را تشکیل دهند.

وی همچنین از کسب رتبه نخست گیلان در رضایتمندی گردشگران در کشور خبر داد و تصریح کرد: کیفیت گزینه‌های بهداشتی و کنترل بازار در رضایتمندی گردشگران بسیار مهم است.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول