اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

سهم گلستان در بخش ارزش‎افزوده گردشگری یک درصد کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: سهم گلستان در بخش ارزش‎افزوده گردشگری تنها یک درصد کشور است.

سهم گلستان در بخش ارزش‎افزوده گردشگری یک درصد کشور است

قربان عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سند ارزش‎افزوده گردشگری گلستان طی سال‎های 1390 تا 1394 با تکیه بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی صورت گرفته است.

وی در خصوص مقایسه ادامه روند موجود ارزش‌افزوده استان به چشم‎انداز مصوب پیش‎بینی شده برنامه پنجم توسعه در راستای سرانه تولید ناخالص داخلی استان و کشور اشاره کرد و افزود: مجموعه بخش گردشگری استان براساس سالنامه آماری در سال 1387 به میزان 433 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان اضافه کرد: در بخش هتل ارزش‎افزوده استان 17 میلیارد ریال و در بخش رستوران 416 میلیارد ریال بوده است.

ارزش‎افزوده گلستان در بخش گردشگری تا سال 1394 به 796 میلیارد ریال می‌رسد

عباسی خاطرنشان کرد: برای برآورد ارزش‎افزوده استان در بخش گردشگری تا سال 1394 اگر با روند فعلی حرکت کنیم از 433 میلیارد ریال به 796 میلیارد ریال خواهیم رسید که در دو بخش هتل از 17 میلیارد ریال به 47 میلیارد ریال و در رستوران از 416 میلیارد به 749 میلیارد خواهیم ‎رسید.

وی یادآور شد: براساس رشد پیشتازی که در برش کشوری و سازمان میراث فرهنگی مشخص شده 55 درصد از سهم ملی که چشم‎انداز ارزش‎افزوده در سال 1394 است باید به 9 هزار و 318 میلیارد ریال برسیم و در بخش هتل 2 هزار و 223 میلیارد و در رستوران ارزش‎افزوده به میزان 7 هزار و 950 میلیارد ریال ارتقا پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان متذکر شد: چشم‎انداز ما با 55 درصد ملی، 16 هزار و 975 میلیارد ریال و در بخش هتل باید 4 هزار و 49 میلیارد ریال و در بخش رستوران 12 هزار و 926 میلیارد ریال برسد.

عباسی ابراز داشت: از 55 درصد برش ملی ما می‎توانیم تا پایان سال 1394 ارزش‎افزوده استان را به 4 هزار و 520 میلیارد ریال برسانیم.

سند ارتقا ارزش‎افزوده گلستان در 60 جلسه و 750 نفر کار کارشناسی تنظیم شد

وی در خصوص تهیه و تدوین سند ارتقا ارزش‎افزوده استان در بخش گردشگری گفت: این سند در 60 جلسه و 750 نفر کار کارشناسی تنظیم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در خصوص روش‎های رسیدن به هدف بیان داشت: استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود که سهم آن در تحقق برنامه 50 درصد پیش‎بینی شده است همچنین برای افزایش ضریب اشغال گردشگران در واحدهای اقامتی و پذیرایی از 50 درصد به 75 درصد ارزیابی شده است.

ارزیابی حمایت از جذب سرمایه‎گذار برای ایجاد، توسعه و تکمیل تاسیسات گردشگران

عباسی سهم توسعه ظرفیت‎های جدید را در این سند 50 درصد عنوان کرد و افزود: حمایت از جذب سرمایه‎گذار نیز به منظور ایجاد، توسعه و تکمیل تاسیسات گردشگران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 400 صفحه این سند در حال حاضر بسته شده خاطرنشان کرد: درآمد فعلی ما 430 میلیارد ریال است که در تلاش هستیم آمار هتل‎های استان را از 17 به 39 ارتقا دهیم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول