اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

7 درصد از کل مبادلات اقتصادی جهان به بخش گردشگری تعلق دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروزه گردشگری در جهان به ‌عنوان یکی از صنعت‌های عمده در کنار سایر بخش‌های اقتصاد جهان فعالیت می‌کند و حدود 7 درصد از کل مبادلات اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده است.

7 درصد از کل مبادلات اقتصادی جهان به بخش گردشگری تعلق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت‌الله منوچهری ظهر امروز در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت، هدف از برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت را بررسی راهکارهای توسعه گردشگری سلامت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مستعد کشور دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از کشورهای اسلامی مانند ایران با توجه به مزیت‌های نسبی در زمینه‌های کادر متخصص و مجرب پزشکی، بیمارستان‌های مجهز مانند بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد و انجام پیشرفته‌ترین خدمات درمانی و جراحی در کشور، می‌تواند به عنوان قطب گردشگری پزشکی و سلامت در منطقه خاورمیانه و یا در آینده‌ای نزدیک در سطح جهان تبدیل شود.

منوچهری خاطر نشان کرد: گردشگری سلامت از بخش‌های مهم نظام‌های سلامت در دنیا به شمار می‌آید به گونه‌ای ‌که برخی کشورها از این محل برای خود منبع درآمد ثابت کسب کرده و توانسته‌اند در مسیر توسعه بخش توریسم درمانی گام‌های بلندی بردارند در این میان نیز بیمارستان رضوی مشهد در کشور پیشقدم در مسیر رسیدن به این هدف کشور است.

وی عنوان کرد: از نتایج برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در مشهد به‌روز‌رسانی خدمات پزشکی درمانی، توسعه تکنولوژی سلامت و تخصص‌های حیطه سلامت است و همچنین تولید دارو و تجهیزات دارویی و تبادل نظر پزشکان کشورهای مختلف را سبب می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت کشور نقش بسزایی دارد و می‌تواند در چارچوب قوانین و مقرراتی که وزارت بهداشت و درمان برای آنان در نظر می‌گیرد به شدت مؤثر باشد.

 سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70001/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول