اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

شاهرود استعداد زیادی برای تولید زعفران دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: بخش شاهرود خلخال استعداد و توانایی زیادی برای تولید زعفران دارد.

شاهرود استعداد زیادی برای تولید زعفران دارد

هوشنگ محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، بخش شاهرود را خطه‌ای پراستعداد در راستای تولید زعفران عنوان کرد و اظهار داشت: کارشناسی‌های انجام شده کیفیت و مرغوبیت زعفران تولید شده در بخش شاهرود خلخال را به اثبات رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد این منطقه از افرادی که تمایل و آمادگی لازم را در زمینه کشت زعفران دارند در کارگروه توسعه کشاورزی حمایت و تسهیلات لازم به این طرح ارائه می‌شود و طرح کاشت پیاز زعفران در اولویت بررسی و انجام قرار دارد.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: اگر خانواده‌ها را تشویق به تولید کرده و بحث حمایت از تولید که خواست مقام معظم رهبری است را نصب‌العین قرار دهیم در تمامی حوزه‌ها شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.

محمدی در خصوص مزیت‌های کاشت زعفران و تولیدات آن نیز گفت: یک خانواده در شاهرود در کمتر از یک هکتار زمین امسال 15 میلیون تومان درآمد داشته‌اند که این مورد نشان از استعداد و توانایی تولید کشاورزان بخش شاهرود در زمینه تولید زعفران است.

این مسئول بیان داشت: در زیرگروه طرح‌های توسعه کشاورزی طرح کاشت زعفران بومی خلخال در بخش شاهرود از اولویت کاری برخوردار است.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: هم‌اکنون تعداد افرادی که به کشت این محصول در بخش شاهرود مشغولند انگشت شمار بوده و باید این طرح به منظور آشنایی بیشتر مردم و استقبال آنها به خوبی معرفی شود.

در‌آمد پایدار تنها راه نجات شهرداری‌ها است

محمدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: شهرداری نهادی غیردولتی و خدمت‌رسان به مردم است و باید شهرداری‌ را به سوی داشتن درآمد پایدار سوق داد و باید شوراهای اسلامی در تحقق این امر در کنار شهرداری‌ها باشند و تمامی توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: شهرداری‌ها باید با ایجاد امکاناتی که هم‌اکنون در اختیار دارند نسبت به برنامه‌ریزی در جهت توسعه پایدار درآمد خود تلاش کنند و با عملی شدن این هدف دیگر مشکلات مالی شهرداری نیز حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون اقدام و طرحی مناسب برای برخورداری شهرداری از برنامه توسعه درآمد پایدار شهرداری در شهرستان خلخال از سوی شوراهای اسلامی ارائه نشده است و این نکته مانع از توسعه شهری و حل مشکلات شهرداری‌ها است.

محمدی در خصوص مشکل مالی شهرداری‌ها نیز گفت: با همکاری شوراهای اسلامی شهرها مشکلات شهرداری اولویت‌بندی شده و در حوزه حمایت نیز از این دستگاه خدمت‌رسان حمایت خواهیم کرد.

این مسئول خواستار توجه شهرداری به مقوله خدمت به مردم شد و ادامه داد: شهرداری‌ها تمامی توان خود را در راستای رضایت مردم در حوزه شهری و خدمات شهری به کار گیرند.

محمدی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از تلاش مجدانه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرستان خلخال تقدیر کرد و اذعان داشت: شهرداران با یک نگاه به استعداد حوزه فعالیت خودشان می‌توانند منابع درآمد پایدار در شهرها را تقویت کنند.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول