اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اعلام کرد

برداشت 2.8 کیلوگرم زعفران از هر هکتار در نیشابور

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در سال زراعی جاری در این شهرستان‌ ‌از هر هکتار زیرکشت 8/2 کیلوگرم زعفران برداشت شد‌.

برداشت 2.8 کیلوگرم زعفران از هر هکتار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، سیدغلام‌رضا نبوی‌نامقی افزود: سطح زیر کشت گیاه زعفران در نیشابور 3 هزار و 100 هکتار است که شامل 2 هزار و 800 هکتار زمین بارور و 300 هکتار زمین غیربارور و جوان می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌زعفران نیشابور در مناطق مرکزی، بخش میان‌جلگه و زبرخان این شهرستان کشت می‌شود ادامه داد: میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 495 هزار نفر، مبلغی بالغ بر 254 میلیارد ریال است.

نبوی‌نامقی عنوان کرد: در سال زراعی جاری، با توجه به شرایط ویژه اقلیمی، از هر هکتار زیر کشت 8/2 کیلوگرم زعفران برداشت شده است و سهم نیشابور از تولید امسال حدود هشت تن زعفران خشک است.

وی با اشاره به حمایت‌ جهاد کشاورزی نیشابور از زعفران‌کاران این شهرستان توضیح داد: تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی و در اختیار گذاشتن دستگاه‌های هیتر به‌منظور خشک کردن زعفران به کشاورزان از حمایت‌های جهاد کشاورزی بوده است.

 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: احداث مزارع و طرح‌های آرمانی، اجرای طرح‌های الگویی، تحقیق و بررسی پیرامون روش‌های مطلوب کاشت و استفاده بهینه از نهاده‌ها و امکانات منجر به برداشت محصول بهتر و بیشتر شده است.

نبوی‌نامقی اظهار کرد: با رعایت رهنمودهای کارشناسان، کشاورز زعفران‌کار قادر است در نخستین سال کاشت، از هر هکتار حدود 800 گرم زعفران برداشت کند.

وی اضافه کرد: زعفران، ارزشمندترین رستنی ایران است که با توجه به ویژگی‌های خاص، نیاز آبی کمتر، درآمد بیشتر و کمترین مدیریت، گل‌های فیروزه‌فام این گیاه پهنه اراضی نیشابور را نیز در برگرفته و در این شهرستان با استقبال زیاد کشاورزان مواجه شده است.

انتهای پیام/ق/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول