اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران:

مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را در استان دارد.

مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در جلسه کارگروه تولیدی واقتصادی استان که در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با بیان اینکه تسهیلات حمایت از مشاغل خانگی به قالی‌بافان مازندرانی تعلق گرفت، اظهار داشت: به 640 نفر از قالیبافان مازندرانی اعتبار یک میلیون و 500 هزار تومانی تعلق گرفت.

وی ادامه داد: تقویت صنعت فرش در مازندران سبب اشتغال و ارزش افزوده در استان می‌شود.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه صنعت فرش کم‌ترین ارزبری و نیز کم هزینه‌ترین شیوه اشتغالزایی در استان است، تصریح کرد: بیشترین بانوان مازندران در صنعت فرش‌بافی فعالیت می‌کنند.

وی به اهمیت و سابقه صنعت فرش‌بافی در مازندران اشاره کرد و گفت: صنعت فرشبافی در مازندران سابقه 3 هزار ساله دارد و با دانش بومی در استان تولید می‌شود اگر به این صنعت به درستی توجه شود، در تثبیت جمعیت روستایی و عشایری و نیز مهاجرت آنان به شهر جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به تولیدات داخلی اهمیت داده شود، خاطر نشان کرد: صنعت فرش مازندران در داخل کشور نیازمند حمایت است.

این مسئول اظهار داشت: صادرات، توانمندسازی، حمایت و پشتیبانی بیمه‌بافندگان فرش، ایجاد زیرساخت مناسب در زمینه تولید از اهداف این صنعت در مازندران است.

هاشم‌پور افزود: برگزاری آموزش صنفی برای اتحادیه‌های صنفی فرش دستباف و شرکت‌های تعاونی و روستایی، فراخوان به تمامی شرکت‌های فرش دست‌بافت، انجام بازرسی و نظارت بر فرش دستباف، اتخاذ راهکار در زمینه توزیع عادلانه نیز از برنامه‌های حمایت از صنعت فرش دستباف در مازندران است.

وی با بیان اینکه تشکل استانی در حوزه فرش دستبافت در سطح استان وجود ندارد، یادآور شد: اتحادیه‌های فرش دستبافت به صورت جداگانه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

هاشم‌پور از وجود هشت مجتمع خدماتی در حوزه فرش دست‌بافت در مازندران خبر داد و گفت: 29 هزار و 465 بافنده فرش دستباف آموزش‌دیده در استان داریم که از این تعداد برای 19 هزار و 12 فقره کارت شناسایی قالیبافی صادر شده است.

وی افزود: 85 فقره پروانه بهره‌برداری از کارگاه و مجتمع‌های قالب‌بافی در مازندران صادر شد.

این مسئول بحث بیمه بافنده‌های قالی را مطرح کرد و گفت: تاکنون برای 18 هزار و 113 قالی‌باف مازندرانی بیمه تامین اجتماعی انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اعطای تسهیلات مشاغل خانگی با اعتبار 10 میلیارد ریالی برای 640 نفر در مازندران تخصیص یافته است، خاطر‌ نشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت قالی‌بافی در مازندران بازده چندین برابری دارد و تخصیص اعتبارات بیش از انتظار است.

وی با اعلام اینکه مازندران آمادگی برگزاری جشنواره فرش را در این استان دارد، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای بین استانداری با مرکز ملی فرش ایران در سال 89 اجرا شد و هدف ما فرهنگ‌سازی و هویت‌بخشی به صنعت فرش در مازندران است.

انتهای پیام/86006/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول