اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد

تلاش برای صادرات فرش دو برابر میزان فعلی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با برقراری ارتباط با بازارهای جهانی، صادرات فرش دستباف ایران را به دو برابر میزان فعلی برسانیم.

تلاش برای صادرات فرش دو برابر میزان فعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدباقر علیخانی در نشست نمایندگان بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف استان یزد اظهار داشت: ما به دنبال ذی‌نفع خارجی در دنیا هستیم تا بتوانیم سطح ارتباط خود را با مجتمع جهانی فرش دنیا بیشتر کنیم و با برقراری این ارتباط بتوانیم کالای خود را به خوبی و شایستگی معرفی کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین بیان داشت: برای رونق فرش دستباف ایرانی، مرکز سفارش‌پذیری متمرکز فرش دستباف در کشور راه‌اندازی می‌شود که از این طریق بافنده و تولیدکننده می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و دیگر نیازی به واسطه در این زمینه نیست.

وی افزود: به طور قطع با معرفی مطلوب فرش دستباف ایران، بیش از دو برابر میزان فعلی توان صادرات فرش دستباف از کشور را خواهیم داشت.

علیخانی در این نشست همچنین با بیان اینکه خبرهای خوبی برای تولیدکنندگان فرش دستباف داریم، عنوان کرد: تسهیلات ویژه‌ای به بافندگان فرش دستباف در سراسر کشور اعطا خواهد شد که شش درصد از بهره این تسهیلات توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های آموزشی مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: آموزش بیش از 2هزار قالیباف در سطح استان یزد در دستور کار این مرکز قرار گرفته که تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از برگزاری جشنواره «گره زرین» خبر داد و یادآور شد: برای تشویق بافندگان یزدی قرار است این جشنواره در یزد برگزار شود.

وی همچنین بر مطالعه بر روی خوشه صنعت فرش دستباف در کنار دیگر خوشه‌های صنعتی استان یزد خبر داد و افزود: مطالعه ایجاد شهرک تخصصی فرش در دستور کار ما قرار گرفته است.

محمد نبی‌زاده رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 هزار واحد در استان یزد مشغول تولید فرش دستباف هستند و سالانه 200 هزار مترمربع فرش تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: اگر بتوانیم با بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم، بافندگانی که از تسهیلات جدید استفاده می‌کنند می‌توانند امیدوار به پرداخت شش درصد از بهره تسهیلات خود توسط مسئولان فرش باشند.

محمدمهدی زارع اظهار امیدواری کرد: با تحقق این امر و تخصیص مبلغ مناسب و سود پایین به بافندگان فرش، بتوان شاهد رونق صنعت فرش دستباف و ایجاد مراکز متمرکز فرش در یزد شد.

انتهای پیام/2464/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول