اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

بافت فرش در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران از توافق با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای قرار دادن بافت فرش در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.

بافت فرش در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمدباقر آقاعلیخانی صبح امروز  در جلسه بررسی مشکلات حوزه فرش در شهرستان اهر گفت: بیمه قالی‌بافان و آمادگی نمایندگان برای عضویت در فراکسیون فرش مجلس نشان از حمایت دولت و مجلس از فعالان در تولید فرش دارد.

وی افزود: اعتبارات اختصاص یافته در حوزه فرش دستباف در سال نزدیک به 20 میلیارد ریال است اما با وجود حجم زیاد بافندگان در حوزه فرش دستباف این اعتبارات کافی نیست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، آموزش بیش از 5 هزار نفر، چاپ کتاب چند زبانه برای بازاریابی خارجی، توافق با صدا و سیمای استان برای تولید برنامه در حوزه فرش، اعزام هیئت‌ها به خارج از کشور و کمک‌های بلاعوض به مناطق زلزله‌زده را از کارهای انجام شده و یا در حال انجام در حوزه فرش در استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

آقاعلیخانی، همچنین از آمادگی مرکز ملی فرش ایران برای پرداخت 6 درصد یارانه برای تسهیلاتی که بانک‌های استان آذربایجان شرقی برای بافندگان فرش می‌پردازند، خبر داد.

وی همچنین به آمادگی مرکز ملی فرش ایران برای تجهیز در صورت تأمین فضای آماده برای نمایشگاه‌های دائمی فرش از سوی مسئولان اشاره کرد.

آقاعلیخانی از فعالان در حوزه فرش اعم از تجار، اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان خواست در بافت فرش در کنار کمیت و کیفیت به نیاز روز بازار نیز توجه کنند.

انتهای پیام/60004‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول