اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی ایران خبر داد‌

رتبه ‌جهانی ایران در تولید فرش دستباف/ صادرات بیش از 80 درصد تولیدات‌

خبرگزاری فارس: مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی ایران احداث کارگاه‌های متمرکز فرش‌بافی را سبب افزایش کیفیت فرش دانست.

رتبه ‌جهانی ایران در تولید فرش دستباف/ صادرات بیش از 80 درصد تولیدات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد بهاروند بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید شرکت تعاونی فرش دستباف اراک اظهار داشت: در حال حاضر ایران با تامین 25 درصد فرش دنیا رتبه نخست تولید فرش جهان را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: فرش دستباف ایرانی از گذشته‌های دور تاکنون از شهرت و رونق جهانی برخوردار بوده و امروز نیز بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی‌ خریدار و طالب فرش ایران هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی ایران با بیان اینکه قدمت و کیفیت فرش ایران با هیچ فرشی قابل مقایسه نیست، ادامه داد: هم اینک هشت نمایندگی در خارج از کشور به تهیه نقشه بر اساس سلیقه مصرف کنندگان و تأمین مواد مورد نیاز فعالیت دارند.

به گفته وی بیش از یک میلیون و 500 هزار متر مربع فرش در سطح کشور تولید می‌شود که 80 درصد آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی ایران گفت: فرش دستباف ایرانی حاصل هنر فرش‌بافان سراسر کشور است و به دلیل اصل بودن، قدمت و کیفیت بالایش همچنان اصالت خود را حفظ کرده و با فرش‌های کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

بهاروند ادامه داد: فرهنگ بافت فرش به عنوان شغل ثابت در بین مردم نهادینه نشده است، این درحالی است که این صنعت درآمد بسیار بالایی دارد و هم اینک در شش نقطه کشور فرش‌بافی شغل محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های فرش دستباف روستایی ایران آموزش فرش‌ بافی و احداث کارگاه‌های متمرکز فرش‌بافی را سبب بهبود کیفیت تولید دانست.

همچنین مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: صنعت فرش‌بافی نقش بسیار مؤثری در اقتصاد خانواده و کشور دارد.

علیرضا زاوشی افزود: ارزش افزوده‌ فرش بسیار بالا و با اهمیت است که رونق هر چه بیشتر بافت آن در گرو پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اصلی است.

شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی اراک در زمینی به مساحت 120 متر و زیر بنای 270 مترمربع با اعتبار دو میلیارد و 750 میلیون ریال در سه طبقه ساخته شده است.

در حال حاضر 13 هزار و 500 بافنده در سطح استان مرکزی وجود دارد.

انتهای پیام/87001/ت/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول