اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دی‌ ماه امسال در سمنان؛

همایش اقتصاد مقاومتی بسیج مهندسین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مهندسین استان سمنان از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی طی دی ماه امسال خبر داد.

همایش اقتصاد مقاومتی بسیج مهندسین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرتضی دهرویه عصر امروز در سومین جلسه اعضای کار گروه‌های تخصصی صنعت که با موضوع اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات سازمان بسیج مهندسین استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: سپاه و بسیج بر این اساس هستند که در چرخه اقتصاد مقاومتی کارهایی ارائه دهند که زودبازده باشد و در بازار رونق ایجاد کند.

وی بیان کرد: بسیج مهندسین تلاش دارد تا علاوه بر فرهنگ‌سازی، در بخش صنعت نیز راهکار ارائه کند؛ همان طور که این سازمان در حوزه‌های عمران و کشاورزی اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان نیز در این جلسه گفت: سود بالایی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند، بخش عمده‌ای از مشکلات را به وجود می‏آورد؛ چرا که باعث می‌شود تا مردم در بخش صنعت سرمایه‏گذاری نکرده و تنها در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

علی برهانی اظهار داشت: باید از خام‌فروشی در بخش معدن جلوگیری و از صنایع فرآوری آن حمایت شود.

وی ادامه داد: در زمینه نمک می‌توان کریستال‌های نمک را با صنایع دستی با اشکال مختلف درآورد و با مبالغ بالاتری در بازار منطقه به فروش رساند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سمنان اضافه کرد: با استفاده از صنایع تبدیلی و پرهیز از خام‌فروشی، ارزش افزوده بالا می‌رود و موضوع صادرات نیز رونق خواهد گرفت.

نائب رئیس کار گروه تخصصی صنعت و معدن سازمان بسیج مهندسین استان سمنان نیز گفت: بانک‌ها باید بر اساس ظرفیت کارخانه‌ها به آنها وام پرداخت کنند و باید بسته‌ای با بهره پایین و بدون وثیقه در نظر گرفته شود تا بتوان در جهت رفع مشکلات بخش صنعت گام برداشت.

علی ابراهیمیان افزود: در موقعیت فعلی باید بهترین راهکار انتخاب و از بودجه و سرمایه به بهترین شکل استفاده شود.

انتهای پیام/22492/ ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول