اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر:

قائمشهر پیکر 5 شهید گمنام را در آغوش می‌کشد

خبرگزاری فارس:فرماندار قائمشهر از مراسم استقبال پنج شهید گمنام و خاکسپاری پیکر پاکشان در حسینیه ثارالله عاشقان در هفته جاری خبر داد.

قائمشهر پیکر 5 شهید گمنام را در آغوش می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در جلسه استقبال و تشیع شهدای گمنام اظهار داشت: همزمان با روز شهادت حضرت رقیه(س) شهرستان شهیدپرور قائمشهر میزبان پنج شهید گمنام دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام در شهر قائم آل محمد(عج) زیارتگاه عاشقان ثارالله خواهد شد، اظهار داشت: با سفر کبوتران آسمانی به شهر ما، بار دیگر عطر و بوی جهاد و شهادت در این دیار پراکنده خواهد شد.

فرماندار قائمشهر شهدای گمنام را همانند آیه‌های نور دانست و گفت: در چنین شرایطی که دشمن با هر چه در اختیار دارد کشور ما را مورد هجمه قرار داده یاد شهیدان غبار فراموشی را از دل‌ها می‌زداید و خاطره ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را برایمان به ارمغان می‌آورد.

وی با قدردانی از سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد نیروهای مسلح، افزود: از سال 1378 تاکنون منتظر بودیم تا حسینیه عاشقان ثارالله شهرمان را با تدفین شهدای غریب و مظلوم گمنام مزین کنیم که این انتظار با خبر خوش اختصاص پنج شهید گمنام به این مکان مقدس به پایان رسید.

پیرفلک با اشاره به اینکه حسینیه عاشقان ثارالله زمانی محل اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و بزرگترین حسینیه شهرستان قائمشهر است که در مرکز شهر واقع شده اظهار داشت: تدفین شهدای گمنام در این مکان معنوی همه اذهان را به آن دوران سراسر حماسی معطوف می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با تدفین شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ثارالله، این مکان یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی استان و زیارتگاهی برای عاشقان شهادت خواهد شد.

فرماندار قائمشهر درباره برنامه‌های ستاد استقبال و تشییع پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس گفت: با انتقال پیکر پاک شهیدان از تهران به شهرستان، روز سه‌شنبه ساعت 3:00 بعد از ظهر مراسم استقبال از حسینیه ثارالله تا مصلی جمعه با حضور پرشور مردم شهیدپرور انجام می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء نیز شب وداع این عزیزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 29 آذر همزمان با روز شهادت حضرت رقیه(س) ، پیکرهای مطهر شهدای گمنام از میدان امام خمینی(ره) قائمشهر تا حسینیه ثارالله با حضور مردم شریف استان مازندران تشییع می‌شود و همچنین مراسم یادبود و گرامیداشت این عزیزان پس از نماز مغرب و عشاء در مصلای جمعه قائم شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86008/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول