اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

مینودشت از قافله شهدای گمنام باز ماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: تدفین شهدای گمنام در مینودشت به جای خاصی نرسید و این شهر از قافله شهدای گمنام در این مرحله باز ماند.

مینودشت از قافله شهدای گمنام باز ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدابوالحسن میرکریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: متاسفانه مسئولان شهرداری و شورای شهر مینودشت بر سر واگذاری مالکیت قسمتی از زمین واگذار شده به هیئت امنای شهدای گمنام که زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس قرار دارد، خودداری کرده و با توجه به اینکه مکان مورد نظر از لحاظ ایجاد زیرساخت‎های مناسب فرهنگ ایثار و شهادت مشکل داشت بحث تدفین شهدای گمنام در این شهرستان در این مرحله منتفی شد.

وی تصریح کرد: روال تدفین شهدای گمنام به این صورت است که شهرستانی که تقاضای شهید گمنام دارد باید زمین مورد نظر را بنام هیئت امنایی زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بزند و این هیئت امنا باید پیرامون این یادمان مراکز فرهنگی و مذهبی ایجاد کند که شهرداری مینودشت با این کار موافقت نکرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان افزود: همچنین با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد مینودشت در مرحله بعد تفحص شهدا موافقت شد و انشاالله در مرحله بعد دانشجویان دانشگاه آزاد مینودشت می‎توانند از نعمت وجود شهدای گمنام بهره‎مند شوند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: منطقه چراغ‎تپه مینودشت هم مورد بازدید قرار گرفت که منظره بسیار زیبا و چشم‎نوازی داشت ولی با توجه به اینکه این سایت در اختیار گردشگری و میراث فرهنگی بود و وسعتش هم کم بود مورد تایید قرار نگرفت.

شهدای گمنام به کردکوی و بندرگز رسیدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان گفت: با عدم موافقت شهرداری مینودشت برای واگذاری زمین برای تدفین شهدای گمنام در مینودشت، شهرهای کردکوی و بندرگز در این مرحله تشییع و تدفین شهدای گمنام را خواهند داشت.

وی گفت: سردار سعیدی معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس قول داده به هر شهرستانی سه شهید را بدهد ولی به علت کم بودن تعداد شهدا شاید این تعداد به دو شهید در هر شهرستان برسد.

میرکریمی اعلام کرد: در شهرستان کردکوی حد فاصل سه راهی که به داخل جنگل امام رضا (ع) می‎رود محل مورد نظر برای تدفین است که گویا قرار است در این منطقه مجتمع دانشگاهی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در بندرگز هم در فلکه منتهی به دریا فضای بسیار مناسبی برای تدفین شهید گمنام به وجود آمده که امیدواریم مردم قدر این شهدا را بدانند.

گفتنی است روز گذشته سردار سعیدی معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس به همراه سیدابوالحسن میرکریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان و سیدمهدی کیالحسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان مازندران و مشاور سردار باقرزاده در شمال کشور از مکان‎های پیشنهادی شهرستان مینودشت که درخواست شهید گمنام کرده بودند بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول