اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک‌شنبه آینده

همدان، تویسرکان و رزن به عطر شهدا معطر می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس یک‌شنبه هفته آینده وارد استان همدان می‌شود.

همدان، تویسرکان و رزن به عطر شهدا معطر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجعفر زمردیان در نشست اعضای ستاد هماهنگی تجلیل از شهدای گمنام استان همدان اظهار داشت: چهار تن از این شهدا گمنام و دو نفر شناسایی شدند که به ترتیب شهدای گمنام در دانشگاه‌های علوم پزشکی همدان و دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان به خاک سپرده خواهند شد.

وی گفت: دو شهید شناسایی شده نیز طی مراسم باشکوهی در گلزار شهدای همدان و رزن به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره اهداف و اثرات معنوی این حماسه فرهنگی در جامعه تصریح کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا در نقاط مختلف کشور باعث برکات فراوانی از جمله افزایش انس و توسل مردم به شهدا و ایجاد بستری مناسب برای پاسداشت میراث عظیم دفاع مقدس خواهد شد.

وی علاقه‌مندی مردم و مسئولان استان در استقبال از شهدا را یادآور شد و گفت: از این رو برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر حضور پیکرهای مطهر شهدا با تشکیل سه ستاد شهرستانی در همدان، تویسرکان و رزن انجام شد.

زمردیان ادامه داد: با تشکیل این ستادها مردم بخش‌های قروه درجزین، دمق، شیرین‌سو و گل تپه؛ در شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و تویسرکان در قالب 50 نقطه از کاروان شهدا استقبال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شهدای گرانقدر روز یکشنبه 26 آذرماه با حضور پرسنل نیروی انتظامی و گروه‌ مردمی تجلیل از شهدا با حضور در شهرستان فامنین و رزن وارد استان شده و پس از عبور از روستاها و بخش‌های مشخص شده روز سه شنبه وارد شهر همدان می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: بعد از ظهر روز سه شنبه پس از استقبال مردم شهر همدان، شهدا برای مراسم وداع به حسینیه ثارالله واقع در سپاه استان منتقل و روز چهارشنبه هم‌زمان با 19 استان کشور و در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در مکان‌های مشخص شده به خاک سپرده می‌شوند.

وی در پایان آمار شهدای گمنام در استان را 76 شهید ذکر کرد و افزود: این چهار شهید گمنام نیز به این شهدا می‌پیوندند.

انتهای پیام/2499/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول