اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری اراک

جمع‌آوری زباله در اراک مکانیزه شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله در اراک با هدف ارتقای سطح کیفی شهری و رعایت بهداشت به همت شهرداری اراک افتتاح و آغاز به کار کرد.

جمع‌آوری زباله در اراک مکانیزه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس شورای اسلامی شهر اراک بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح این پروژه گفت: در سال‌های اخیر جمع‌آوری و مدیریت پسماند‌های تولید شده یکی از مهم‌ترین معضلات شهر اراک بوده که امید می‌رود با بهره‌برداری از این پروژه شاهد رفع این معضل باشیم.

منوچهر کاظمی با اشاره به اینکه موفقیت در این طرح نیازمند فرهنگ سازی است و نیاز به مشارکت جدی شهروندان خوب اراک دارد، گفت: به دلیل اینکه این کاری جدید است و برای اولین بار در اراک انجام می‌شود با مشکلاتی نیز روبرو خواهد بود که به مرور زمان این مشکلات شناسایی و برای برطرف کردن و حل آن اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح  مکانیزاسیون جمع‌آوری پسماند با هدف تسهیل در امر جمع‌آوری پسماند و به منظور بالا بردن سرعت جمع‌آوری و جلوگیری از ایجاد بیماری، بر طرف کردن نگرانی‌های بهداشتی همچون تجمع آلودگی و میکروب و حذف دخالت دست در امر جابه‌جایی زباله‌ها و پسماند‌های خانگی به اجرا درآمده است.

کاظمی تصریح کرد: در حال حاضر 620 نفر نیرو در واحد پسماند در امر جمع‌آوری زباله‌های شهری مشغول کار و فعالیت هستند که روزانه 300 تن پسماند را جمع‌آوری و مساحتی حدود 995 هزار متر مربع را رفت و روب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به نصب یک‌هزار و 500 عدد سطل زباله به منظور جمع‌آوری پسماند در سطح شهر اراک خاطرنشان ساخت: به زودی سطل‌های جدید نیز خریداری و در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار دارد، گفت: قصد داریم با فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدأ را بیشتر از تفکیک در مقصد انجام دهیم.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: توجه به مراحل اجرای طرح از زمان جمع‌آوری تا انتقال و رسیدن به مرحله تفکیک در محل مشخص شده نیازمند مدیریت کارآمد و قابل پیگیری است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

سعید فرخی خواستار احداث یک لند فیل (مرکز دفن پسماند) بهداشتی و کار آمد و همچنین اجرای دقیق و مکانیزه تغییر و تبدیل زباله‌های خشک و تفکیک از مبدأ شد.

وی اظهار داشت: باید بدانیم در جمع‌آوری مکانیزه زباله، در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب و علمی فاصله زیادی داریم که باید با شناسایی نقاط ضعف و مشکلات و استفاده از امکانات و آگاهی، مراحل مدیریت پسماند را به صورت علمی انجام دهیم چرا که رسیدن به مدیریت پسماند مکانیزه، بهداشتی و علمی هدف اصلی این طرح است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با بیان اینکه در مدیریت پسماند سنتی هدف تنها جمع‌آوری زباله است، اظهار کرد: در جمع‌آوری مدرن و مکانیزه علاوه بر جمع‌آوری زباله آن‌ها را تفکیک و از آن بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ل/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول