اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان:

سرانه تولید زباله در زاهدان 550 گرم است

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: سرانه زباله شهر زاهدان به ازای هر نفر به طور متوسط 550 گرم در روز است که در مناطق مختلف از 450 تا 750 گرم می‌رسد.

سرانه تولید زباله در زاهدان 550 گرم است

نظیراحمد هاشم زهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: جمع‌آوری مواد زاید جامد، جداسازی و مخلوط در شهر زاهدان مشکل و پیچیده است زیرا بصورت گسترده و پراکنده در منازل، آپارتمان‌های مسکونی، موسسات تجاری و همچنین در خیابان‌ها، کوچه‌ها و پارک‌ها تولید می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان بیان کرد: در حال حاضر تعداد 92 دستگاه انواع ماشین‌آلات در بخش تنظیف و جمع‌آوری زباله در کل شهر مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد 21 دستگاه مشغول جمع‌آوری خاکروبه‌ها، لجن‌ها و نخاله‌های بدون صاحب است و 71 دستگاه مشغول جمع‌آوری پسمانده‌های منازل و معابر هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در سطح شهرستان زاهدان، تعداد 843 نفر در بخش خدمات شهری تنظیف و جمع‌آوری مشغول به فعالیت هستند.

هاشم زهی بیان داشت: پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها توسط بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود و در جاده میرجاوه در زباله سوز سوزانده و خاکستر آنها به دفن زباله توسط همان شرکت منتقل می‌شود و پسمانده‌های غیرعفونی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری جمع‌آوری شده و به کارخانه بازیافت انتقال می‌یابد.

وی گفت: از زمان تاسیس سازمان مدیریت پسماند تاکنون، تعداد 45 هزار خانوار آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند را دیده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان اضافه کرد: برنامه آموزش مجدد خانوار‌ها و آموزش مدارس، ادارات و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت در نمایشگاه‌هایی که بدین منظور برگزار شده است و شرکت در گزارش‌های رادیویی به‌ ویژه برنامه شهر و شهروند، توزیع بروشور و پمفلت‌های آموزشی، توزیع سی‌دی‌های آموزشی توزیع کیسه‌های برزنتی زباله به ویژه ماشین‌های سواری، توزیع برچسب‌‌های زمانبندی جمع‌آوری و غیره از جمله فعالیت‌هایی است که برای نهادینه‌کردن فرهنگ بازیافت زباله در زاهدان انجام شده است.

جمع‌آوری 60 درصد از زباله‌های شهر زاهدان به صورت مکانیزه 

وی در ادامه از جمع‌آوری 60 درصد زباله‌های شهر زاهدان به ‌صورت مکانیزه خبر داد و گفت: روزانه در ساعات اعلام شده، زباله‌های سطح‌ شهر زاهدان در بیشتر مناطق به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

هاشم‌زهی در زمینه میزان مشارکت مردم با شهرداری در زمینه جمع‌آوری زباله از سطح شهر زاهدان، گفت: در اکثر مناطق و نواحی مشارکت قابل قبولی مشاهده شده اما در خیلی از مناطق جمع‌آوری زباله در طول یک روز، دو الی سه بار انجام می‌شود که این امر باعث اتلاف وقت و هزینه‌هایی برای جمع‌آوری ‌می‌شود.

وی در زمینه دفع بهینه پسماندها افزود: در حال حاضر پسماندهای خشک ادارات و بیمارستان‌ها از مبدا جمع‌آوری شده و سایر پسماندها در کارخانه تفکیک می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان بیان کرد: تفکیک از مبدا پسماندهای شهروندان از اواسط آذرماه نیز به پیمانکار جمع‌آوری پسماند خشک تحویل داده می‌شود که در حال حاضر مراحل گزینش پیمانکار در دست اقدام است.

وی ادامه داد: 50 درصد تفکیک زباله توسط ماشین‌آلات در محل کارخانه انجام‌ می‌شود و حدود 15درصد توسط دوره گرد‌ها بصورت غیر اصولی جمع‌آوری می‌شود.

هاشم‌زهی در زمینه فعالیت‌های انجام شده سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: آموزش چهره به چهره خانوار‌ها، مدارس و ادارات و واگذاری بخش آموزش و جمع‌آوری پسمانده‌های خشک در بخش خصوصی در آینده نزدیک، از اقدامات انجام شده سازمان مدیریت پسمانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان اضافه کرد: ‌قسمتی از پسماندهای شهر زاهدان، بجز خاکروبه و نخاله‌ها در محل کارخانه بازیافت، توزین و تخلیه می‌شوند و پس از پردازش، تفکیک پسماندهای قابل بازیافت، باقی‌مانده پسماندها در محل دفن زباله در کیلومتر13جاده میرجاوه دفن می‌شوند.

انتهای پیام/75004/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول