اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

بازیافت زباله‌ اولویت دستگاه‌های اجرایی زنجان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: بازیافت زباله‏های استان زنجان برای توسعه همه‌جانبه استان باید در اولویت دستگاه‏های مختلف قرار گیرد.

بازیافت زباله‌ اولویت دستگاه‌های اجرایی زنجان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد عمران شهری در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان با اشاره به اینکه زباله تهدیدی برای محیط زیست است، اظهار داشت: زباله برای توسعه عمرانی نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند از این رو ضرورت بازیافت و ساماندهی وضعیت زباله‌‌‌های استان بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر ساماندهی و تمرکز گرایی در حوزه بازیافت زباله در استان خاطرنشان کرد: برای توسعه فیزیکی استان باید اقدامات لازم در مورد تعیین تکلیف امحای زباله‌ها و طرح بازیافت آن صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه کل تولید زباله استان در روز 700 تن است، ادامه داد: کمتر از 500 تن از کل زباله‌ها در زنجان بازیافت می‌شود.

رئوفی‌نژاد، عملکرد برخی شهرستان‌های استان را در بازیافت زباله موثر و قابل توجه عنوان کرد و گفت: بحث بازیافت زباله در استان همواره مطرح بوده است و باید در این زمینه اقدامات عملی صورت گیرد.

وی همچنین به کشتارگاه صنعتی استان اشاره‏ کرد و گفت: باید همه کشتارگاه‏ها در استان از شکل سنتی خارج به شیوه صنعتی اداره شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید در طرح‏های صنعتی‌سازی کشتارگاه‏های استان بخش خصوصی وارد عمل شود اظهار کرد: کشتار دام نباید به صورت پراکنده در شهرستان‌های مختلف صورت گیرد، بلکه باید به صورت متمرکز در یک مکان خاص انجام شود.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: کشتارگاه صنعتی مروارید به شکل مناسبی مکان‌یابی شده است به گونه‌ای که فاصله همه شهرستان‌ها با آن به شکل متناسبی قرار دارد و باید همه کشتارها در این مکان تجمیع شود.

وی ظرفیت این کشتارگاه صنعتی را در خور توجه دانست و افزود: اگر همه کشتار‏های استان در این مکان تجمیع شود تنها 50 درصد ظرفیت واقعی آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این موضوع اهمیت تجمیع همه کشتار‏ها را به این مکان ضروری کرده است.

استاندار زنجان در مورد فواید صنعتی‌سازی کشتارگاه‏های دام استان یادآور شد: صنعتی‌سازی کشتارگاه‌ها فواید قابل توجهی دارد و حذف واسطه‌ها در چرخه کشتار دام و کاهش هزینه‌ها از مزیت‌های آن است.

رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید به سمت بسته‌بندی گوشت‏های تولیدی در کشتار‏گاه صنعتی استان حرکت و همه حقوق مصرف‌کننده به شکل شایسته‌ای رعایت شود.

وی با بیان اینکه 6 میلیارد تومان اعتبار برای کشتارگاه صنعتی استان در نظر گرفته شده است، گفت: این مبلغ برای ارتقای وضعیت بهداشتی تولید گوشت و رساندن با کیفیت آن به مصرف‌کننده قابل توجه است.

*تامین اعتبار شهرداری‌ها در سال‌جاری بی‌سابقه است

استاندار زنجان در مورد اعتبارات شهرداری‏ها اظهار کرد: شهرداری‌ها در تامین اعتبارات در سال‌جاری بسیار وضعیت مناسبی دارند.

رئوفی نژاد افزود: با توجه به اعتبارات موجود استانی و کشوری در سال‌جاری میزان اعتبارات تخصیصی و جذب شده برای شهرداری‌ها بسیار مناسب است و فرصت مناسبی برای این ارگان ایجاد کرده است.

وی اعتبار تخصیصی شهرداری‌ها در سال‌جاری را 50 درصد عنوان کرد و یادآور شد: نقدینگی ایجاد شده برای اعتبارات استان در سال‌جاری تنها 18 درصد است که در قیاس با اعتبارات شهرداری بسیار پایین است.

*پروژه‌های نیمه تمام سال‌جاری تامین اعتبار نخواهد شد

استاندار زنجان با تاکید بر اجرای به موقع پروژه‌های مصوب سال‌جاری خاطرنشان کرد: هیچ تضمینی برای تامین اعتبار پروژه‌‌هایی که در سال‌جاری عملیات عمرانی آنها به اتمام نرسد وجود ندارد.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: تمام شهرداری‏های استان باید با مدیریت منابع مالی به شکل مناسبی پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم تامین اعتبارات 100 درصد اعتبارات مصوب به شهرداری‌ها تخصیص خواهد یافت و انتظار می‌رود با این تخصیص اعتبار عملیات عمرانی تسریع پیدا کرده و تا سال‌جاری به اتمام برسند.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول