اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

طرح مشارکتی تولید برق از زباله در مرحله اجرا

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: طرح مشارکتی تولید برق از زباله که چند ماهی است مطرح شده به مرحله صدور مجوز و آغاز عملیات احداث کارخانه رسیده است.

طرح مشارکتی تولید برق از زباله در مرحله اجرا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل و اعلام آمادگی محیط زیست و همچنین دریافت مجوزهای قانونی با همکاری سازمان شهرداری‌ها کارخانه تولید برق از زباله در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان داشت: مشارکت کننده این طرح در نشست اخیر شهرداری و شورای شهر با استاندار اردبیل توضیحات کاملی را در این زمینه ارائه کردند و از طریق سازمان شهرداری‌ها این موضوع مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و با حضور نمایندگانی از محیط زیست و سازمان انرژی‌های نو مجوز احداث این مجموعه تولیدی صادر شده است.

این مسئول افزود: در این نشست نواقصی نیز برای برطرف شدن به مشارکت کننده گوشزد کردند که مجری این طرح با تکمیل کردن اطلاعات و رفع برخی از نواقص سعی کرده است طرح جامع و کاملی را در این زمینه به تصویب برساند.

شهردار اردبیل ادامه داد: در قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده است شهرداری‌ها با یک برنامه‌ریزی مدون باید دفن بهداشتی و اصولی زباله را در اولویت قرار دهند و از حالت سنتی در این زمینه خارج شوند.

بدری همچنین از تامین پنج هکتار زمین برای صاحبان این طرح مشارکتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملیاتی کردن این طرح منوط به رعایت برخی زیرساخت‌هاست که باید مجوز حفر چاه و همچنین نزدیکی به شبکه گاز، شبکه تولید و توزیع برق مد نظر قرار گیرد که ما با در نظر گرفتن این پیش شرط‌ ها زمین پنج هکتاری را در جاده مغان و اطراف سامیان به مجری و سرمایه‌گذار پروژه واگذار کردیم.

وی بیان داشت: با قطعی شدن صدور مجوزها امیدواریم به سرعت شاهد خرید و حمل دستگاه‌های مورد نیاز به محل مورد نظر باشیم که مشارکت کننده سعی کرده است قبل از تحریم دستگاه‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و دپو کند.

شهردار اردبیل افزود: امیدواریم در این زمینه تسهیلات مورد نیاز نیز از طریق بانک عامل (سپه) و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت به متقاضی پرداخت شود.

این مسئول گفت: سرمایه‌گذار این طرح از ما تضمین تامین و تهیه زباله به مدت 30 سال را کرده بود که ما در این زمینه اعلام کردیم 350 تن زباله تولید شده روزانه در اردبیل را در اختیار این کارخانه قرار دهیم که البته برای رسیدن به ظرفیت 400 تا 450 تن نیاز است زباله شهرهای همجوار اردبیل به این کارخانه حمل شود.

شهردار اردبیل بیان داشت: البته با تفکیک زباله خشک و تر محصول تولید شده RDF نیز به عنوان سوخت جایگزین دراختیار کارخانه سیمان اردبیل قرار می‌گیرد.

بدری افزود: با تحقق این سرمایه‌گذاری شاهد دفن بهداشتی و اصولی زباله در اردبیل خواهیم بود و هم زمینه اشتغال و تولید برق بیشتر برای استان اردبیل فراهم خواهد شد.

وی به سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: علاوه بر شهرداری اردبیل شهرداری مناطقی همچون نیر، نمین، هیر، سرعین و آبیبگلو نیز می‌توانند زباله تولید شده شهری خود را در اختیار این کارخانه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در اجرای این پروژه تعیین نشدن زمان‌بندی در به بهره‌برداری رسیدن کارخانه است که امیدواریم در این زمینه نیز زمانبندی مشخصی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول