اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد:

ایمن‌سازی زباله‌های عفونی اسدآباد نیازمند تصمیم قاطع است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد گفت: وجود زباله‌های عفونی می‌توانند در شیوع بیماری ایدز تأثیر داشته باشد که برای ایمن‌سازی این زباله‌ها تصمیم قاطعی گرفته نشده است.

ایمن‌سازی زباله‌های عفونی اسدآباد نیازمند تصمیم قاطع است

جواد بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد با اشاره به شعار هفته جهانی ایدز با عنوان با مشاوره و آموزش اچ آی وی بیشتر بدانیم و بهتر زندگی کنیم، اظهار داشت: ایدز بیماری نوپدیدی است که آن را به کوه یخ تشبیه کرده‌اند چرا که چند برابر حجم یک کوه یخ در زیر آب پنهان است.

وی با اشاره به اینکه موج سوم افزایش مبتلایان به بیماری ایدز بر اثر رابطه جنسی نامطمئن در جامعه رو به گسترش و زنگ خطر را به صدا درآورده است، خاطر نشان کرد: حدود 60 درصد مبتلایان از راه تزریق، 22 درصد راه ارتباطات جنسی، 18 درصد ناشناخته و مادر به جنین است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تعداد 29 نفر در سطح شهرستان اسدآباد شناسایی شده‌اند که 9 نفر آن‌ها فوت کردند، تصریح کرد: از این تعداد پنج نفر زن، یک نفر کودک و مابقی مرد هستند.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم در زمینه پیشگیری از ایدز موفق عمل کرده‌ایم چرا که آمار دقیقی از آن نداریم.

بخشی با اشاره به اینکه زباله‌های عفونی و سرنگ‌های موجود در زباله‌دان‌ها یکی از راه‌های شیوع بیماری‌های نوپدید مانند ایدز به علت عدم دفع صحیح این قبیل زباله‌ها است، گفت: زباله‌های عفونی در دو بخش خصوصی و دولتی تولید می‌شوند که تولیدکننده‌های این نوع زباله‌ها موظفند این زباله‌ها را تبدیل به زباله‌های معمولی و بی‌خطر کنند که برای ایمن‌سازی زباله‌های عفونی تصمیم قاطعی گرفته نشده است.

وی همچنین راه مقابله با بیماری ایدز را اجرای کارهای فرهنگی خواند و افزود: هرچه اطلاعات مردم در این زمینه بیشتر باشد در پیشگیری از آن موفق خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد شهرستان اسدآباد را تنها شهرستانی دانست که به صورت اختصاصی کار گروه ایدز را تشکیل داده است، افزود: امسال سه جلسه کارگروه برگزار کرده‌ایم که پنج کمیته اطلاع‌رسانی، پیشگیری، نظارت و مراقبت زیر مجموعه آن هستند.

وی با انتقاد از دانشگاه‌های شهرستان در خصوص عدم همکاری برای آموزش‌ دانشجویان در زمینه پیشگیری از ایدز، یادآور شد: در هفته جهانی مقابله با بیماری ایدز به صورت ویژه در سطح مدارس متوسطه پیشگیری از این بیماری را آموزش دیدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد از اصحاب رسانه خواست با نظرسنجی در زمینه مبارزه به بیماری ایدز آن‌ها را در پیشگیری از این بیماری یاری دهند.

وی در پایان سخنان خود برنامه‌های هفته را توزیع بروشور بین نمازگزاران، برگزاری جلسات آموزشی در مدارس متوسطه و نیروهای انتظامی، برگزاری پیادروی و مسابقه طناب‌کشی، برگزاری همایش پیشگیری از بیماری ایدز برشمرد.

انتهای پیام/89008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول