اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پانزدهمین اجلاس ادواری شورای اسلامی استان‌های سراسر کشور مطرح شد

عملکرد مستند 6 ساله شوراهای اسلامی شهر منتشر شود

خبرگزاری فارس: در پانزدهمین اجلاس ادواری شورای اسلامی استان‌های سراسر کشور روسای این شورا با ارائه بیانیه درخواست کردند: مجموعه تجارب شورای اسلامی به صورت مستند دوره 4 و عملکرد 6 ساله تا پایان سال 91 منتشر شود.

عملکرد مستند 6 ساله شوراهای اسلامی شهر منتشر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پانزدهمین اجلاس ادواری روسای شورای اسلامی استان‌های سراسر کشور در حالی در اصفهان به کار خود پایان داد که بیانیه‌ای از سوی دبیرخانه این همایش صادر و در جمع حضار قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: توجه به پیگیری آسیب شناسی شوراهای شهر و روستا و نقاط ضعف قوت و تهدیدها برای تقویت جایگاه ها ضروری است و ما تمهیداتی را برای اصلاح قانون شورا با همکاری مجلس شورای اسلامی برای بسترسازی تحقق مدیریت واحد شهری مؤثر می‌دانیم.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: برگزاری انتخابات متمادی نشان داده است که مردم بزرگوار با حساسیت ویژه در عمل به وصیت امام راحل و با تبعیت از مقام معظم رهبری با حضور خود در تثبیت احکام نظام نقش ایفا کرده‌اند، بر این اساس و برای ارج نهادن به آرا و بهبود برای برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و به حداقل رساندن هزینه های آن و عدم تاثیرگذاری دو انتخابات بر همدیگر پیشنهاد قانونی ذیل جهت بررسی از طریق شورای عالی استان‌ها، مجلس و دولت ارائه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آورده شده است: همه مراحل اجرایی دوره چهارم شورا و دوره 11 ریاست جمهوری از آغاز تبلیغات تا پایان آن در فاصله زمانی یک‌ماه از 9 اردیبهشت تا 24 خرداد به صورت مجزا انجام شود و بعد از انتخابات شوراها، انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد.

همچنین در قسمتی از این بیانیه اضافه شده است: با توجه به ظرفیت بالای تعیین شده برای شورا در قانون اساسی و آیین نامه اجرایی توجه به ترغیب نخبگان متعهد جامعه برای حضور در شورا و عرصه مدیریت محلی، بازشناسی، احیا و تبیین قوانین شورا ازطریق رسانه های مربوطه ، جرائد، وزارت کشور و شوراهای اسلامی سراسر کشور صورت پذیرد.

اعضای شورای ادواری عالی استان‌ها همچنین خواستار همدلی ارکان دولت، مجلس و شورای نگهبان تحت ارشادهای مقام معظم رهبری شدند.

دبیرخانه و پژوهش های شورای عالی استانها همچنین نسبت به ارائه گزارش خادمین مردم در شورا در شش سال تصمیم گرفتند مجموعه تجارب را به صورت مستند به شوراهای اسلامی دوره چهارم تقدیم کنند تا نکات ضعف و قوت مشخص شود.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: شرایط زمانی و مکانی به ثمر بخشیدن آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان همانند دفاع 8 روز مردم غزه، آنچه که در کشور ما به عنوان الگوی بیداری اسلامی مهم است پیروی از فرامین و ارشاد های مقام معظم رهبری و پرهیز از هرگونه بروز اختلاف سلایق مدیریتی می باشد در این راستا با تقدیر از اقدامات انجام شده موکدا از روسای قوای سه گانه و مدیران در سطوح مختلف را به وحدت در گفتار و کردار در جهت ارائه خدمات صادقانه فراخوانده و تدوام و افزایش تعاملات فی مابین شوراها و نمایندگان مجلس و دولت خواستاریم.

اعضای شورایعالی استان‌ها نیز در بخشی از این بیانیه درخواست کردند با توجه به شرایط ویژه کشور و در جهت جامع عمل پوشیدن به ندای قافله سالار رهبر انقلاب در مقابله با تحریم‌های بیگانگان و به کارگیری ملزومات اقتصاد مقاومتی ضمن نظارت بر هزینه های مصروفه حوزه عملکرد خود با اتخاذ شیوه مناسب و فوری و با صرف حداقل هزینه نسبت به اتمام سریع پروژه اقدام شود و شیرینی خدمت رسانی بی منت به مردم هوشمند را به ذائقه آن متبلور سازند.

انتهای پیام/2301/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول