اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

انقلاب اسلامی ایران مدیون اقشار دانشگاهی و حوزوی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه انقلاب اسلامی ایران و ماندگاری این انقلاب را مدیون دو قشر دانشجویی و حوزوی دانست.

انقلاب اسلامی ایران مدیون اقشار دانشگاهی و حوزوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ سید محمد فخری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه که با حضور مؤمنان در مصلای امام خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زیربنای پیشرفت و تعالی انسان در زندگی رسیدن به کمالات انسانی و نزدیکی به خداوند است.

وی افزود: علم و عمل به اعتقادات اسلامی نمونه‌های بارزی از ارزش‌های انسانی است که باید در جهان امروز توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

امام جمعه موقت ارومیه خاطر نشان کرد: بر اساس روایات پیشوایان اسلام و سایر ادیان الهی علم تنها زمانی می‌تواند نجات‌بخش انسان باشد که توأم با عمل بوده و برای زندگانی بشر دارای ثمرات مفیدی باشد.

فخری با اشاره به آیات قرآنی در مورد لزوم توجه مسلمانان به افزایش علم خود گفت: این آیات نشانی از معجزات انبیای پیش از اسلام هستند که در واقع نوعی یادآوری برای مسلمانان به حساب می‌آید که تمام ادیان الهی در سایه برخورداری از علم و تقوا توانسته‌اند به پیروزی و موفقیت‌های خود دست یابند.

وی اضافه کرد: قشر دانشگاهی و حوزوی به عنوان نزدیک‌ترین اقشار به جامعه علمی کشور می‌توانند خود را به عنوان دارندگان دانایی معرفی کرده و در این راه تمام توان خود را برای بهره‌مندی مردم از جنبه‌های مختلف علوم روز به کار ببرند.

امام جمعه موقت ارومیه این دو قشر را همانند بال‌های نجات آدمی معرفی کرد و یادآور شد: در صورتی که علم و عمل در جوامع تحصیل‌کرده و به ویژه دانشگاه و حوزه خود را نشان دهند می‌توان شاهد پیشرفت‌های بسیاری بود که امروزه نیز همین امر تحقق یافته و پیشرفت‌های روزافزون جامعه را رقم زده است.

وی ماه محرم را یکی از ماه‌های مهم برای مسلمانان برشمرد و متذکر شد: در این ماه می‌توان اعتقادات اسلامی را برای تمام جهانیان نشان داد و راه را برای حضور هر چه بیشتر مردم سایر ادیان در میان مسلمانان و گرویدن افراد بیشتر به دین مبین اسلام هموار کرد.

فخری اذعان داشت: تمام بزرگان اسلام و حتی سایر ادیان الهی به این باور بودند که امام حسین (ع) برای احیای سنت‌های دینی و کمک به همنوعان وارد کارزار شده و دین حق را برپا داشته است بنابراین در جامعه امروزی نیز باید این عقیده رایج شده و برای تمام مردم جهان بازگو شود.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول