اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

تحول در خاورمیانه نتیجه بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام گفت: تحول در خاورمیانه نتیجه بیداری اسلامی است و علامت آن رأی دادن مردم به اسلام‌گراها و دادن شعارهای اسلامی بود.

تحول در خاورمیانه نتیجه بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری در خطبه‌های جمعه این هفته چرام ضمن تبریک میلاد با سعادت امام باقر (ع) اظهار کرد: امیدوارم که با عمل به احکام و فرامین این امام همام در دنیا و آخرت سعادت‌مند شویم.

امام جمعه چرام در ادامه با بیان این که 27 آذر مصادف با سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: دو رکن مهم و اساسی هر جامعه‌ای، عالمان دینی و قشر فرهیخته آن جامعه هستند.

این مسئول تصریح کرد: در جامعه اسلامی عالمان دینی با تقویت روحیه دین‌مداری و باورهای دینی در مردم و تقویت ایمان در مردم و همچنین آگاه کردن نسبت به خطرات و توطئه‌های دشمنان آنان را پویا و با نشاط نگه می‌دارند.

وی بر این موضوع که قشر دانشجو و دانشگاهی با پیشرفت در عرصه علمی و تولید علم در جهت استقلال و بی‌نیازی از دیگران و دول غرب، جامعه را به سوی پیشرفت و تبدیل آن به یک الگوی کامل برای کشورهای دیگر تبدیل می‌کنند، تاکید کرد.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه پیشرفت جامعه با وحدت این دو قشر امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه یعنی تبدیل ایران اسلامی با کمک این دو قشر تاثیر گذار به یک جامعه پیشرفته و مترقی در همه جهات تا الگویی برای سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی باشد.

طزری با اشاره به دیدار بیش از 600 استاد مسلمان دانشگاه‌های ایران و سراسر جهان با مقام معظم رهبری ابراز داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری، اساتید دانشگاه‌ها را به چند نکته مهم متوجه ساختند.

وی نکته اول را این مطلب دانست که تحول در خاورمیانه بیداری اسلامی است و علامت آن رای دادن مردم به اسلام‌گراها و دادن شعارهای اسلامی بود.

این خطیب نماز جمعه چرام با بیان این که مسئولان باید توجه داشته باشند که اسلام از محوریت انقلاب‌ها خارج نشود، یادآور شد: نباید انقلاب مردم مسلمان جهان به انحراف کشیده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام اضافه کرد: آمریکا و غرب با این انقلاب‌ها مخالف است و برای از بین بردن آن تلاش خواهد کرد هر چند در ظاهر لبخند هم بزند.

طزری پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی را برای همگان درس‌آموز اعلام کرد و متذکر شد: همه کشورها با نگاه به عملکرد مردم غزه می‌فهمند که تنها راه پیروزی مقاومت است.

امام جمعه چرام نیاز جامعه اسلامی را وحدت بین گروه‌های مسلمان به خصوص شیعه و سنی دانست و هشدار داد: دشمنان برای در هم شکستن مقاومت مسلمانان به این حیله متوسل شده‌اند.

انتهای پیام/82002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول