اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

امر به معروف و نهی از منکر نباید به مباحث شخصی محدود شود

خبرگزاری فارس: فرماندار میانه گفت: جفاست که موضوع امر به معروف و نهی از منکر را فقط در مباحث شخصی محدود کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر نباید به مباحث شخصی محدود شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات میانه بر تذکر لسانی با حفظ آبروی افراد در فرایض امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

وی، اصلاح شیوه‌ها و روش‌ها در انجام امور و ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم را از مهم‌ترین مصادیق معروف دانست و گفت: مدیران و مسئولان باید با نظارت بر روند انجام امور، شیوه‌ها و روش‌های مورد استفاده را رصد کنند تا با شناخت ایرادها و موانع موجود، ضمن برطرف کردن آنها زمینه ارتکاب تخلف را کم کرده و برای خدمتگزاری مناسب و مطلوب به مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول دانسته و در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد و برای آن چاره‌جویی می‌کند، جامعه‌ای پویا و پرتحرک خواهد بود.

خلفاپور اظهار کرد: چنین جامعه‌ای برای انجام امور فرهنگی و از بین بردن جهل و یا آفت‌زدایی و خشکاندن گنداب‌های فساد مردانه به میدان آمده و با قاطعیت از ارزش‌های خود پاسداری می‌کند.

وی افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز در همین راستا بررسی می‌شود، به عبارت دیگر در جامعه‌ای که این فریضه الهی اجرا می‌شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، افراد آن را نیز از گزند دشمن محفوظ و همواره سربلند می‌دارد.

فرماندار میانه با اشاره به نقش ارگان‌ها و نهادهای حکومتی در احیای دین فریضه الهی گفت: جفاست که موضوع امر به معروف و نهی از منکر را فقط در مباحث شخصی محدود کنیم.

وی تصریح کرد: باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای حکومتی با در نظر داشتن اهمیت این امر، پرداختن به آن را از وظایف خود بدانند.

فرماندار میانه گفت: ما به عنوان مسئولان نظام وظیفه داریم در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر گام های اساسی برداریم ضمن آنکه لغزش‌های ما سنگین‌تر و گناه کوچک ما منکری بزرگ در جامعه محسوب می‌شود که نیازمند توجه ویژه است.

خلفاپور در ادامه رعایت سلسله مراتب اداری را در کنار رعایت ادب، اخلاق و کردار از سوی مسئولان در ادارات سبب ترویج معروف و پرهیز از منکر خواند.

انتهای پیام/60001/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول