اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر:

امر به معروف و نهی از منکر از درون خانواده‌ها آغاز شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر گفت: فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر باید از درون خانواده‌ها آغاز شود.

امر به معروف و نهی از منکر از درون خانواده‌ها آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، محمد جعفری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر که با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، از عوامل برگزاری مراسم دهه اول و دوم ماه محرم قدردانی کرد.

فرماندار مشگین‌شهر نیز ضمن قدردانی از زحمات خادمین حوزه فرهنگ شهرستان به دو نکته در خصوص تربیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: مطلب اول اینکه تربیت موضوعی است که به صورت زنجیره‌ای از خانواده آغاز می‌شود و بعد از اینکه فرزندان در خانواده در مسیر تربیت قرار گرفتند وارد تربیت در مسیر مدرسه و بعد در محیط بزرگ‌تری به نام جامعه می‌شوند.

فضایل عزیزی‌نسب با اشاره به دستور جلسه خاطرنشان کرد: بحث‌های تربیت، خودکشی، طلاق هر کدام موضوعات مهمی هستند که فرصت بررسی و ارائه راهکارها در خصوص آن در یک جلسه مقدور نیست و موضوعات فوق باید به صورت کارشناسی بررسی و تحقیق شوند و نتیجه گزارش در جلسه شورا بیان و پس از تصویب، به صورت کاربردی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین امام جمعه مشگین‌شهر نیز سهم تذکر لسانی را در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نیز تربیت اجتماعی موثر دانست و گفت: تذکر خیلی سازنده است و نیروی انتظامی در برخورد با افراد بدحجاب به تذکر لسانی ادامه دهد.

غلامرضا باوقار بیان داشت: در ماه محرم فضای شهر یک فضای معنوی به خود گرفته و ما می‌توانیم از این فضا استفاده کنیم و در این زمینه هم نیروی انتظامی هم ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به تذکر لسانی به افراد بدحجاب اقدام کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر افزود: ما باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان آغاز کنیم سپس این امر را در خانواده پیاده کنیم.

باوقار یادآور شد: باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به بحث حجاب و پوشش بیشتر عنایت شود و تذکر لسانی داده شود چرا که علت بیشتر بزهکاری‌های اجتماعی و طلاق به تربیت خانوادگی مربوط می‌شود که کار فرهنگی در این خصوص می‌تواند موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه مشگین‌شهر در پایان اذعان داشت: در باب مسائل و برنامه‌های فرهنگی اولویت کار ما کار فرهنگی است و در خصوص معضل اعتیاد، بدحجابی، طلاق، خودکشی و... به نشریات و سایت‌های اینترنتی در حوزه شهرستان تذکر داده شود که به موارد فوق بپردازند.

انتهای پیام/62003/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول