اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو:

تخریب شخصیت روش آمران به معروف نیست

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو گفت: در انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید جایگاه شخصیت فرد بیان شود به گونه‌ای که وی احساس تخریب شخصیتی نکند.

تخریب شخصیت روش آمران به معروف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست ظهر امروز در نخستین نشست همگانی صنعت آب و برق گیلان با موضوع تبیین ارزش‌ها و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: مجموع حادثه عاشورا در مدت حدود سه تا چهار ساعت به وقوع پیوست اما هنوز پس از بالغ بر 1360 سال ماندگار است.

وی به دیدگاه یک نویسنده مسیحی درباره قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: این فرد مسیحی قیام امام حسین (ع) را تابلویی از ایثار، فداکاری، شهامت، زیر بار ذلت نرفتن، بندگی خدا، آزادگی، دعوت به زیبایی‌ها، مبارزه با کفر و نفاق معرفی کرد که تمام زوایای زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مشاور وزیر نیرو اضافه کرد: این فرد مسیحی در کتاب دایرةالمعارف خود آورده است که مردم برای هر قطره از خون سیدالشهدا (ع) میلیاردها تومان هزینه می‌کنند.

وی محدوده کربلا را کوچک نامید که حادثه‌ای بسیار بزرگ را در خود جای داده است و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل قیام امام حسین (ع) دانست.

یزدان‌پرست انجام پنج مرحله برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را برشمرد و تصریح کرد: خودسازی، خانواده، اقوام و خویشاوندان، عموم مردم و حاکمیت در انجام این فریضه نقش دارند.

وی وظیفه یک مسلمان را در نماز خواندن خود و تشویق دیگران به نماز خواندن بیان کرد و افزود: در روش انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید جایگاه شخصیت فرد بیان شود به گونه‌ای که وی احساس تخریب شخصیتی نکند.

مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو با تصریح بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید به نقاط قوت فرد توجه شود، تصریح کرد: پس از گفتن نقاط قوت، اشکال گفته می‌شود و این روش قرآن است.

وی از فعالان بخش فرهنگی صنعت آب و برق خواست تا یاری‌رسان مسئولان فرهنگی باشند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول