اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق گیلان:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تعطیل شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق گیلان با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف بود، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تعطیل شود.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید در جامعه تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ابراهیم کمالی در نخستین نشست  همگانی صنعت آب و برق استان با موضوع تبیین ارزش‌ها و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بانک صادرات این شهر با اشاره به اهمیت این فریضه در جامعه اظهار کرد: هر گاه در یک جامعه‌ای زشتی گناه برداشته شود مردم نسبت به دین و قوانین، قرآن و کیان دین و حق بی‌تفاوت می‌شوند بنابراین نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود.

وی قیام امام حسین (ع) را ترویج احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امام حسین (ع) فرمود «وقتی مردم به حق خود عمل نمی‌کنند و از باطل روگردان نیستند اراده کردم مردم را از جهالت بیرون بیاورم»، حضرت امام حسین (ع) در این راه خود و عزیزانش را به قربانگاه عشق برد.

این مسئول با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام خود دین و مکتب اسلام را بیمه کرد، گفت: گاهی زشتی چنان از جامعه برداشته می‌شود که بدحجابی را زشت نمی‌دانند و انسان نباید در این راه تنها به یک خطبه و راهپیمایی بسنده کند.

وی ترویج امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: امام حسین (ع) با خون خود درخت خشکیده اسلام را آبیاری و امر به معروف و نهی از منکر کرد.

کمالی با تصریح بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات و فروع دین است، تصریح کرد: این فریضه برای عده‌ای خاص تعریف نشده و بی‌تفاوتی در این راستا خیانت است.

وی به سخنان ارزشمند امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امام حسین (ع) فرمودند اگر روزی انسان در برابر دین و جامعه بی‌تفاوت باشد ارزش دارد که آدمی از همه چیز خود بگذرد و امر به معروف و نهی از منکر کند.

مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق گیلان با اشاره به اینکه برای رسیدن به اوج کمال فریضه امر به معروف و نهی از منکر 240 جوان فدا شدند، تصریح کرد: هزاران جوان قطع نخاعی در این راستا برای ما باقی ماندند تا نسبت به‌ هم بی‌تفاوت نباشیم و بدی‌ها را از جامعه دور کنیم.

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای گیلان نیز در نشست مذکور انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بقای اسلام دارای اهمیت زیادی خواند.

سیف‌الله آقا بیگی اظهار کرد: به دلیل نقش انسان در تعیین سرنوشت خود و مسئولیتی که دارد باید مراقب تمام مسائل پیرامون خود باشد و در این راستا امر به معروف و نهی از منکر اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه باید برای تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش‌ها باید تلاش زیادی صورت گیرد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک جنبه ندارد و در تمام زمینه‌های اقتصادی، اخلاقی و ... می‌تواند نمود و عینیت پیدا کند.

این مسئول، تبیین ارزش‌ها را در توفیق جامعه آرمانی و رسیدن به سند چشم‌انداز بیست ساله تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول