اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع):

برخی‌ها امر به معروف را دخالت در امور شخصی می‌بینند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: برخی امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران می‌دانند درحالی که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، احیای احکام الهی است.

برخی‌ها امر به معروف را دخالت در امور شخصی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مزارعی در همایش مدیران بسیج شهرستان سیریک اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بر خلاف تصورات اقتصادی دشمنان، آن جامعه می‌تواند با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی قوی و رشد نماید.

وی افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی توسط امام در جامعه اسلامی نهادینه شده و مردم مهم‌ترین نقش را در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی می‌توانند با روش‌های اصلاح الگوی مصرف، تلاش و کار، همکاری و تعاون  و  ایثار داشته باشند.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید از سرزنش مردم ترس و واهمه داشت و ملامت دیگران را باید تحمل کرد تا بتوان در این راه موفق شد، ابراز داشت: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند برای جلب رضایت مردم، اسباب سخط الهی را فراهم نیاورید و با دوری از خداوند به مردم نزدیک نشوید.

مزارعی اضافه کرد: برخی به اشتباه امر به معروف و نهی از منکر را موجب سلب آزادی افراد و دخالت در امور شخصی دیگران و یا عامل ایجاد اعمال خشونت‌آمیز می‌دانند در صورتی که فلسفه امر به معروف و نهی از منکر، احیای احکام الهی، کنترل جامعه و جلوگیری از هرج و مرج در جامعه است.

اسحاق حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک نیز گفت: همایش مدیران بسیج شهرستان سیریک با محورهای اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، سازندگی و حفاظت  برای فرماندهان حوز‌ه‌ها پایگاه‌ها و شوراها در سالن غدیر شهرستان سیریک برگزار شد.

فرماندار سیریک نیز در این همایش گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار دشمنان و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آنها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش مضاعف بر خوداتکایی است.

محمد اسفندیاری هدف فشار اقتصادى دشمن بر ملت بزرگ ایران برای ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و مسئولان، تلاش برای جلوگیری از رشد ملی، وارد کردن لطمه به اشتغال و رفاه عمومی و ملی مردم، ایجاد فشارهای اقتصادی بر مردم و دل سردی و دل زدگی نسبت به نظام از مهم‌ترین اهداف پلید دشمنان برشمرد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه‌ی معنوی افراد در جامعه استوار است، اظهار داشت: تشکیل اتاق‌های فکر می‌تواند در هر منطقه‌ای از جامعه با استفاده از  توان و ظرفیت‌های مختلف  علمی، فرهنگی، اقتصادی در راستای ارتقا شاخص‌های اقتصادی برای بهبود شرایط رفاهی مردم استفاده کرد.

اسفندیاری ابراز داشت: باید از فرامین ارزشمند رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و شیوه‌های مقابله با آن تبعیت کنیم و آن را در جامعه برای عموم مردم  نهادینه و  به مرحله اجرا  در آوریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک عنوان کرد: عملکرد تک تک افراد در کل جامعه تأثیرگذار است و باید از افراط و تفریط، اسراف و زیاده روی در تمام کارها و امور زندگی پرهیز کنیم برای اینکه تنها در این صورت می‌توانیم بسیاری از مشکلات موجود را به دست خود برطرف سازیم و جامعه خویش را بدون واسطه و حمایت‌های بیرونی پویا و شاداب کنیم.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول