اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

مازندران مشکل نقدینگی دارد/ تمام بودجه شهرداری‌های مازندران از کرج کمتر است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران، مشکل اصلی مازندران را با توجه به نیروهای انسانی توانمند مشکل نقدینگی اعلام کرد.

مازندران مشکل نقدینگی دارد/ تمام بودجه شهرداری‌های مازندران از کرج کمتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سید عیسی هاشمی صبح امروز در حضور شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای قائمشهر با بیان اینکه قائمشهر از لحاظ جمعیتی دومین شهر پرتراکم کشور بعد از تهران است نگاه ویژه کشور به این شهر را خواستار شد.

وی تصریح کرد: سرانه بودجه شهرداری کرج یک هزار و 100 میلیارد تومان است در حالیکه کل بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های 57 شهر استان مازندران 350 میلیارد تومان است که این آمار گویای مطالب بسیاری است.

هاشمی با ذکر آمار فوق بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که مازندران، استانی صنعتی نیست و سرانه درآمدی بالایی ندارد تا بتواند با بازگشت سرمایه، هزینه‌های عمران و آبادانی را با توجه به عقب‌افتادگی در این حوزه تامین کند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر نگاه ویژه کشور به مازندران یادآور شد: مازندران، یک بیست و پنجم جمعیت کشور را دارد اما سهم‌بری استان از اعتبارات کشور تنها یک هفتاد و پنجم است، همین نکته مشکل نقدینگی را در مازندران نشان می‌دهد.

به گفته هاشمی، 25 درصد قبولی‌های کنکور از مازندران است و 250 هزار دانشجو از سراسر کشور در دانشگاه‌های استان در حال تحصیلند که 70 درصد این دانشجویان هم از مازندران هستند.

وی افزود: آمار کنونی نشان می‌دهد مازندران نیروهای انسانی توانمند بسیاری دارد و باید کسی پیدا شود تا وضعیت استان را با این آمار و ارقام و روند توسعه تبیین کند.

هاشمی یادآور شد: مازندران پنجمین استان بلاخیز کشور و ایران دهمین کشور دنیا در این زمینه است، این موضوع‌ها پازل گیج کننده‌ای شد که حل آن فرایند پیچیده و نگاه خاص مسئولان کشور را بیش از پیش می‌طلبد.

انتهای پیام/86008/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول