اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

تحویل دیرهنگام بودجه سالانه به نظام برنامه‌ریزی لطمه می‌زند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با تأخیر عمدی و سهوی در تحویل بودجه سالانه به مجلس برای تصویب و ابلاغ نهایی در حقیقت به نظام کارآمد برنامه‌ریزی لطمه و صدمه وارد می‌کند.

تحویل دیرهنگام بودجه سالانه به نظام برنامه‌ریزی لطمه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: مجلس منتظر ارائه لایحه بودجه سال 92 کشور از سوی دولت خدمتگزار است اما گویی به رغم تاکیدات و توصیه‌های فراوان هنوز بودجه‌ای برای ارائه به مجلس آماده نشده است.

وی با یادآوری اینکه مجلس شورای اسلامی سعی می‌کند در بودجه‌ریزی سال آینده چند شاخص از جمله عدالت در توزیع اعتبارات، توجه به مناطق محروم و مرزی، تسریع‌بخشی اشتغال و کارآفرینی در کشور را مد نظر قرار دهد، تصریح کرد: ترس ما این است که دولت زمانی بودجه را برای تصویب در مجلس شورای اسلامی ارائه کند که در ایام تبلیغات و همچنین روزهای پرشتاب اسفندماه نتوان به صورت کارشناسی و بسیار دقیق لایحه بودجه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

برومند با یادآوری اینکه در بودجه سال آینده نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان مناطق محروم و مرزی خواستار توجه جدی به تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مؤثر و تأثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه سال آینده یک روند حرکتی مثبت و سازنده‌ای را در سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی، نابسامانی‌های بازار و همچنین ارتقای معیشت مردم را شاهد باشیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضرورت توجه به زیرساخت‌ها در حوزه رونق اقتصادی و به ویژه برطرف کردن مشکلات راه‌های مواصلاتی را یادآور شد و اضافه کرد: بالغ بر 7 میلیارد تومان برای توسعه راه‌های مواصلاتی دو شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار تخصیص می‌یابد که در نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی خواستار چهار خطه شدن راه‌های اصلی این دو شهرستان شدیم.

وی مرزی بودن بیله‌سوار را یک ظرفیت و تنها گمرک فعال استان در این منطقه را توانمندی منحصر به فرد توصیف کرد و ادامه داد: در شهرستان بیله‌سوار باید ظرفیت‌های تفریحی، گردشگری، درمانی و بیمارستانی به شکلی باشد تا مسافران ورودی از سایر کشورها بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از این منطقه مرزی به عنوان پیشانی آبرو و حیثیت نظام اسلامی یاد کرد و بیان داشت: وجود گمرک، عرصه‌های بی‌بدیل کشاورزی و دامداری و سایر بنگاه‌های تجاری و اقتصادی شهرستان می‌طلبد تا اعتبار ویژه‌ای برای توسعه حقیقی این شهرستان اختصاص دهند.

برومند، 24 ساعته شدن فعالیت گمرک بیله‌سوار و ساماندهی این منطقه و همچنین توجه جدی به مسایل عمران شهری را در بیله‌سوار یادآور شد و گفت: بیله‌سوار در تراز ملی و حتی بین‌المللی باید به منطقه ویژه اقتصادی، تجاری تبدیل شود.

 

*نیازمند شناسایی و احیای ظرفیت‌های ناشناخته بیله‌سوار هستیم

بر پایه این گزارش، در این جلسه همچنین امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نیز به خدمات ارائه شده در 34 سال عمر با برکت نظام اسلامی در این منطقه اشاره کرد و افزود: هر چند انتظار ما بیشتر از این است اما باید واقعیت‌ها را بپذیریم و با همدلی و همراهی بکوشیم ظرفیت‌های خفته در این منطقه را احیا کنیم.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی با اشاره به تأثیرات فرهنگی لغو روادید این منطقه تصریح کرد: بهتر است این موضوع به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که فرهنگ هر کشور در حقیقت آبرو و نماد عزتمندی مردم یک جامعه است.

انتهای پیام/62004/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول