اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی:

2 برابر بودجه عمرانی کشور ثبت سفارش واردات خودرو شده است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقم 8/10 میلیارد دلاری سفارش واردات خودرو گفت: چه اتفاقی در اقتصاد ایران افتاده که دو برابر بودجه عمرانی کشور ثبت سفارش واردات خودرو شده است.

2 برابر بودجه عمرانی کشور ثبت سفارش واردات خودرو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا تاجگردون امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با موضوع اقتصاد مقاومتی، با تبریک 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: اگر خونی، قدمی و یادی اثرگذار باشد تا ماه‌ها و سال‌ها در دل مردم می‌ماند.

وی بیان داشت: در 16 آذر سال 32، سه دانشجو خون خود را در راه آزادی ایران اسلامی اهدا کردند و امروز پس از گذشت سال‌های زیادی از آن روز، در سراسر ایران اسلامی، دانشگاه‌های کشور و خارج از کشور این روز را گرامی می‌دارند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه مهد فکر، کلام و گفتار است، بر لزوم برگزاری مستمر نشست‌های پرسش و پاسخ در محیط‌های دانشگاهی تأکید کرد.

تاجگردون ابراز داشت: باید اجازه سخن گفتن و بیان کردن خواسته‌‌ها را به دانشجو داد و اگر پاسخگویی در توان ما بود، جواب دهیم و اگر نیست باز هم بگذاریم دانشجو حرف خود را در دل نگه نداشته و بر زبان بیاورد تا خدای ناکرده روزی نرسد که دیگر شنیدن حرف‌های دانشجویان برای ما دیر شده باشد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی که به عنوان مبحث این نشست پرسش و پاسخ انتخاب شده بود، بیان داشت: مشخص و واضح است که اقتصاد ایران اسلامی باید برای رسیدن راهی بزرگ و آینده‌ای روشن در برابر شرایط پیش‌روی کنونی مقاوم و مستحکم شود.

* لزوم توجه به ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و لزوم و ضرورت اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی تصریح کرد: ما باید دارای اقتصادی به معنای واقعی مقاوم و مستحکم باشیم.

تاجگردون عنوان داشت: وقتی کلمه مقاوم مطرح می‌شود منظور این است که اقتصاد به گونه‌ای مقاوم شود که در مقابله با هر رویدادی دچار آسیب نشود و توانایی ایستادگی در برابر بحران‌ را داشته باشد.

وی به بیان راهکارهای لازم در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: در مقوله اقتصاد مقاومتی باید واژه‌های مثبت و منفی شناسایی شود و در این زمینه نباید تنها به واژه‌های مثبت اکتفا کرد.

نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مقوله اقتصاد مقاومتی باید واژه‌های منفی شناسایی و ساماندهی شود و از هر نکته منفی نیز به راحتی و سادگی نگذشت بلکه به آن پرداخت و برای نکات منفی راه‌حل‌های علمی و عملی ارائه داد.

تاجگردون متذکر شد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، ابعاد اقتصاد مقاومتی تنها اقتصادی نیست بلکه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی تقویت صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات را لازم و ضروری دانست و گفت: غیر قابل تصور است که در یک سال گذشته 10.8 میلیارد دلار سفارش واردات خودرو داشته‌ایم، چه اتفاقی در اقتصاد ایران افتاده است که این تعداد ثبت سفارش واردات خودرو وجود دارد.

تاجگردون با مقایسه میزان ثبت واردات خودرو و بودجه عمرانی کشور افزود: 11 هزار میلیارد به معنای این است که دو برابر کل بودجه عمرانی کشور سفارش واردات خودرو شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این بی‌برنامگی یک نهاد به نظر من، خارج از محدوده دولت صورت گرفته که این اقدام دولت و مملکت را به چالش کشیده است، در اقتصاد مقاومتی باید به این‌گونه مسائل توجه جدی شود.

انتهای‌پیام/82001/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول