اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

بودجه‌های دولتی جوابگوی راه‌اندازی متروی اصفهان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی متروی اصفهان به اعتباری حدود 600 میلیارد تومان نیاز دارد و بودجه‌های دولتی جوابگوی راه‌اندازی متروی اصفهان نیست.

بودجه‌های دولتی جوابگوی راه‌اندازی متروی اصفهان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه افزایش آلاینده‌های جوی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کلان‌شهرها محسوب می‌شود، اظهار کرد: هر ساله اصفهان افزایش آلاینده‌های جوی با آغاز فصل سرما در اصفهان تکرار می‌شود و مسئولان و مدیران شهری باید ساماندهی مباحث زیست محیطی را در اصفهان در دستور کار خود قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هر چه سریع‌تر مترو از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیریت شهری اصفهان است، ادامه داد: راه‌اندازی پروژه قطار شهری کمک بسیاری به کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان می‌کند و ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان نیز باید تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی متروی اصفهان به اعتباری حدود 600 میلیارد تومان نیاز دارد، تصریح کرد: امسال تنها حدود 30 درصد از بودجه‌های دولتی تخصیص می‌یابد و بودجه‌های دولتی جوابگوی راه‌اندازی متروی اصفهان نیست.

وی با تاکید بر اینکه در آینده سرفصل‌های قابل توجهی برای توسعه حمل و نقل ریلی در شهرداری اصفهان مطرح می‌شود، اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید نسبت به بیمه کارگران ساختمانی تجدید نظر کنند و در حال حاضر این افراد و مسئولان بالادستی نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان مراجعات مردم به بیمارستان‌ها نیز 20 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی مسئولان در راستای کاهش آلاینده‌های جوی موجود در سطح شهر به عنوان یکی از مباحث ضروری و مهم در تمام کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان شهری باید در راستای افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سطح شهر باشند، افزود: با افزایش تعداد این ایستگاه‌ها مردم از وضعیت آلاینده‌های جوی موجود در سطح شهر مطلع می‌شوند و به دنبال آن الزامات زیست محیطی را در راستای کاهش آلودگی هوا رعایت می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین مردم باید برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از وسایل نقلیه عمومی به منظور تردد در سطح شهر استفاده کنند، گفت: شهرداری موظف است هر ساله یک متر مربع به سرانه فضای سبز اضافه کند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت زمین‌ها در سطح شهر هزینه‌های بسیاری برای افزایش سرانه فضای سبز برای هر نفر مورد نیاز است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول