اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس کشور خبر داد

اختصاص بودجه برای توسعه امداد هوایی در سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس کشور از اختصاص بودجه در سال 92 برای توسعه امداد هوایی خبر داد و گفت: سال آینده ورود اورژانس هوایی به خدمات امدادی آغاز می‏شود.

اختصاص بودجه برای توسعه امداد هوایی در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، غلام‏رضا معصومی عصر امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگاران در آبعلی اظهار داشت: توسعه امداد هوایی و پایگاه‏های مختص این امر از جمله برنامه‏های اصلی اورژانس کشور برای کاهش زمان حضور بر سر صحنه سانحه است.

وی ادامه داد: پیگیری‏های لازم در این زمینه از دو سال گذشته توسط وزیر بهداشت و درمان و همچنین مسئولان مرکز پیشگیری حوادث اورژانس پیش‏ بیمارستانی آغاز شده است.

معصومی اضافه کرد: تا امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این موضوع موافقت کرده‏اند و قرار است در بودجه سال 92 برنامه مشخصی برای آن دیده شود.

رئیس اورژانس کشور افزود: دولت نیز در زمینه امور اعتباری توسعه امداد ناوگان هوایی، ردیف بودجه‏ای در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این تمهیدات به نظر می‏رسد که سال آینده استارت این طرح در کشور زده شده و شاهد آغاز ورود اورژانس هوایی در خدمات امدادی باشیم.

معصومی اضافه کرد: تا توسعه امداد هوایی در کشور محقق نشود، توقعی نیز برای کاهش زمان حضور بر سر صحنه سانحه از سوی اورژانس وجود ندارد.

رئیس اورژانس کشور افزود: از سوی دیگر، ورود به جاده‏های فرعی و روستایی طبق برنامه‏های مندرج در برنامه پنجم توسعه بدون امداد هوایی عملاً ابتر می‏ماند.

این مسئول بر لزوم کنترل بیشتر حس نوع‏دوستی موجود در ذات ایرانیان به هنگام امدادرسانی به حادثه‏دیدگان تأکید کرد.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع کمک‏رسانی غیرتخصصی به حادثه‏دیدگان، خود تشدید عوارض و جراحات را به همراه دارد.

معصومی اضافه کرد: توصیه به مردم انجام ندادن اقداماتی نظیر بیرون آوردن مصدوم از خودرو و انجام مقدمات پزشکی است، مگر آنکه وسیله نقلیه با خطر انفجار رو به‌رو باشد.

انتهای پیام/25682/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول