اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا:

دانشگاه برای دانشجویان جبهه نبرد با دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا گفت: دانشگاه برای دانشجویان جبهه نبرد با دشمن است و باید به این مسئله به خوبی توجه شود.

دانشگاه برای دانشجویان جبهه نبرد با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سردار حسین یکتا ظهر امروز در یادواره 100 شهید دانشجوی شاهرود و سردار «غلامحسین بسطامی» که در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم برپایی یادواره‏های شهدا اظهار داشت: یاد شهدا باید توسط دانشجویان زنده نگه داشته شود؛ چرا که در دوران دفاع مقدس جبهه برای ما دانشگاه بود و اکنون برای دانشجویان، دانشگاه جبهه نبرد با دشمن است.

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا افزود: عاشق‏ترین افراد به ما شهدا بودند؛ چه آنکه قبل از تولد ما برای حیات و آسودگی امروز از جان خود گذشتند.

یکتا ادامه داد: پس بر ما واجب است که حق خود را ادا کنیم و قدر شهدا را دانسته و با برپایی این جلسات، یاد مجاهدت‌های آنها را زنده نگه داریم.

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری «دانشجویان، افسران جوان جنگ نرم هستند»، اضافه کرد: دانشجویان در امتحان افسری جنگ نرم، اگر به سیره شهدا عمل نکنند مشروط می‏شوند.

یکتا با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) که فرمودند «سال‏ها باید بگذرد تا جایگاه شهدا مشخص شود»، گفت: شهدا امروزه بر دل‌ها حکومت می‏کنند و روز به روز یاد شهدا بیشتر در جهان می‏درخشد.

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا افزود: نمونه آن را می‏توان در جنگ 33 روزه لبنان دید که چگونه رزمندگان لبنانی با تأسی به شهدای بزرگی همچون شهید برونسی در لحظات سخت جنگ مقاومت می‏کردند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: در انتخاب دوست دقت کنید و کسی را به دوستی برگزینید که هنگام ورود به میدان گناه، دست شما را بگیرد و از سقوطتان جلوگیری کند.

مسئول ستاد سیره شهدای قم خاطرنشان کرد: شهدا در میدان جنگ وصیت‌نامه نوشتند و دانشجویان نیز باید در دانشگاه وقف‏نامه بنویسند و خود را وقف امام زمان(عج) و شهدا کنند.

یکتا بحران‎های دنیای امروز را به رود نیل تشبیه کرد و ادامه داد: ما امروز پشت رود نیل ایستاده‏ایم و سپاه فرعون به دنبال ما است و فقط عصای موسی می‎تواند نجات‎بخش ما باشد و این مگر با توجه کامل به خداوند و درس گرفتن از سیره شهدا ممکن نیست.

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیا، پرهیز از نگاه‎های حرام به نامحرم و نشکستن دل امام زمان(عج) را یکی از دلایل دستیابی شهدا به فیض الهی و مقام فناءالله عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در حاشیه این مراسم از نرم‎افزار شهدای دانشکده علوم قرآنی شاهرود رونمایی شد.

در این نرم‏افزار که به همت دانشجویان بسیجی دانشکده علوم قرآنی شاهرود ساخته شده، به وصایای شهدا، آیات و روایات و سخنانی از امام و مقام معظم رهبری پرداخته شده است.

این یادواره با محوریت شهید غلامحسین بسطامی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی و با حضور بیش از یک هزار و 500 نفر از دانشجویان، اساتید، مسئولان و خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/22492/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول