اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

نخبگان و اساتید دانشگاهی به مقوله نجات دریاچه ارومیه وارد شوند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان و اساتید دانشگاهی باید به مقوله نجات دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای اصولی در این مورد ورود پیدا کنند.

نخبگان و اساتید دانشگاهی به مقوله نجات دریاچه ارومیه وارد شوند

جواد جهانگیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه به عنوان زیستگاه بین‌المللی برای ایرانیان دارای اهمیت بسیاری است که خشکسالی آن می‌تواند تبعات غیرقابل جبرانی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در این مورد طرح‌های موفقی از سوی دولت انجام شده اما نجات این دریاچه از خشکسالی که هم‌اکنون با آن دست به گریبان است نیازمند ورود اساتید و نخبگان دانشگاهی در این عرصه و ارائه راهکارهای اصولی برای اجرا در محیط دریاچه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رواناب‌های موجود نمی‌توانند همانند گذشته دریاچه ارومیه را سیراب کنند، عنوان کرد: برای ایجاد حاشیه امن برای دریاچه و بهره‌مندی از این نعمت الهی باید تمام مردم به کمک مسئولان آمده و مهم‌تر از همه باید طرح‌های نجات بخشی در این حوزه تسریع یابد.

وی ارائه طرح‌های تکمیل کننده نجات دریاچه را الزامی دانست و ابراز داشت: دریاچه ارومیه تنها به معنای حوضه آبریز این دریاچه نبوده و باید به رودخانه‌ها و رودهای سرریز شده به این دریاچه نیز توجه جدی شود چرا که استفاده غیرمجاز از این رودخانه‌ها می‌تواند موجب کمبود آب ورودی به دریاچه شود.

جهانگیرزاده حمایت مجلس از تمام طرح‌ها در حوزه نجات بخشی دریاچه ارومیه را اعلام کرد و گفت: این دریاچه باید به هر شکل ممکن از خطر خشکسالی نجات یابد چرا که مردم منطقه در صورت بروز خشکسالی مجبور به کوچ شده و در نتیجه استان‌های حاشیه‌ای این دریاچه به شوره‌زار نمک تبدیل می‌شوند.

وی دریاچه ارومیه را دارای جایگاه جهانی معرفی کرد و اذعان داشت: این دریاچه به دلیل شوری آب و برخوردار بودن از جانوران نایابی همچون آرتمیا دارای اهمیت بسیاری برای دانشمندان است و از همین رو باید در احیای آن تلاش جدی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اعطای اعتبارهای کلان به بخش مسکن و راه و سایر حوزه‌ها در شهرستان‌های مجاور دریاچه در صورت خشکسالی به طور کلی از بین رفته و در این صورت هزینه بیت‌المال حرام می‌شود بنابراین باید برای بهره‌مندی مردم از این مساکن و سایر امکانات شهری تلاش شود.

انتهای پیام/61003/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول