اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی خبر داد

بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

خبرگزاری فارس: معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی گفت: در هفته آتی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور بحث و بررسی خواهد شد.

بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، سیدرحیم سجادی صبح امروز در حاشیه بازدید از سد خاکی دریان شبستر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی شهرستان شبستر تحت تاثیر کاهش آب دریاچه ارومیه قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: تغییر الگوی کشت با استفاده از آبیاری تحت فشار روشی برای حفظ کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه در سه استان آذربایجان‌شرقی، غربی و کردستان اختصاص یافته است، افزود: بیشترین میزان برای استان‌های آذربایجان‌ غربی و شرقی بوده است.

سجادی از تغییر الگوی کشت به عنوان راهکاری برای حفظ کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه نام برد و گفت: در این روش از آبیاری تحت فشار یا زیر سطح کشت استفاده می‌شود که تا 30 سانتی‌متر زیر زمین جوابگو است.

وی با بیان اینکه اعتبار آذربایجان شرقی در بخش آب و خاک چهار و نیم برابر شده است، افزود: این اعتبارات در سال 89 معادل 160 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال 90 به 757 میلیارد ریال افزایش یافته و در سال 91 نیز برای آذربایجان شرقی اعتباری بالغ بر 920 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهادکشاورزی دلیل این افزایش را صرفاً تلاش مجموعه استانی در کسب اعتبارات بیشتر در رابطه با طرح‌ها و اقدامات این حوزه دانست و ادامه داد: شاخص اعتبارات در این بخش بسته به همت مجموعه‌های استانی و برنامه‌ریزی در این رابطه است.

سجادی در رابطه با میزان تحقق اعتبارات سال 90 نیز اظهار کرد: 30 درصد اعتبارات تخصیصی محقق شده است و تلاش و پیگیری‌ها برای تحقق مابقی آن ادامه دارد.

وی هدف از سفر به استان را بازدید از وضعیت بخش کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: در هفته آتی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور بحث و بررسی خواهد شد.

معاون آب، خاک و صنایع وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه برای اتمام سد خاکی دریان شبستر سعی می‌کنیم تسهیلات با سود هفت درصد اختصاص دهیم، افزود: شهرستان شبستر ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری دارد.

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول