اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران عنوان شد

برپایی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها در ارومیه

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها به برپایی این همایش از 18 تا 20 آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این گردهمایی به میزبانی ارومیه با حضور صاحب‌نظران کشوری و جهانی آغاز به کار می‌کند.

برپایی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسین رضایی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی برپا شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدفی که از برپایی این گردهمایی دنبال می‌شود جمع‌آوری طرح‌های تحقیقاتی و تبیین آن‌ها در نهایت یافتن یک راه‌کار قابل اجرا است.

وی از برپایی سه نشست تخصصی در قالب این همایش خبر داد و افزود: نشست نخست شنبه 18 آذر ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند لذا با توجه به اینکه در این جلسه تبادل‌نظر شده و بحث‌های علمی مطرح می‌شود ساعت اختتام برای این نشست تعیین نشده که این نشست با «عنوان علل ایجاد شرایط کنونی اعم از کاهش نزولات جوی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و ...» آغاز به کار می‌کند.

این مسئول با اظهار به اینکه نشست دوم یکشنبه ساعت 8 و 30 دقیقه آغاز شده و تا نماز ظهر ادامه پیدا می‌کند، افزود: این نشست با عنوان «راهکارهای برون‌رفت از وضعیت موجود و نجات محیط زیست دریاچه ارومیه» برپا می‌شود که امیدوار هستیم نتایج رضایت‌بخشی از این جلسه حاصل شود.

دبیر کمیته علمی این همایش به برپایی نشست سوم اشاره کرد و افزود: این نشست عصر شنبه در راستای استفاده از شرایط موجود و تبدیل به فرصت آغاز به کار می‌کند و صاحب‌نظران و کارشناسان در این جلسه به تبادل‌نظر علمی و جدی‌تر پرداخته و مقاله‌های خود را ارائه می‌دهند.

رضایی با اظهار به اینکه 100 مقاله به طور پوستر، 50 تا 60 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود ادامه داد: تاکنون بیش از 340 مقاله از طرف متخصصان داخلی و خارجی به این همایش ارسال شده به طوری که مقالات در محور آب کشاورزی، اقتصادی اجتماعی، توسعه محیط زیست، ژئوتکنیک و اقلیم‌شناسی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مقالات زیادی با موضوع هوا و اقلیم‌شناسی به دبیرخانه ارسال شده ادامه داد: موضوع فوق بیانگر این مسئله است که کارشناسان و مردم نسبت به این موضوع حساسیت زیادی از خود نشان می‌دهند.

دبیر کمیته علمی دریاچه ارومیه در ارتباط با محل برپایی جلسات نیز اذعان داشت: فرهنگسرای جوان ارومیه به عنوان مکان ارائه مقاله‌ها و نشست‌های تخصصی همایش تدارک دیده شده همچنین تدابیر لازم برای اسکان، تبلیغات و... اندیشیده شده است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول