اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه خبر داد

حضور صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی در نشست‌های تخصصی همایش دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه از حضور صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی در نشست‌های تخصصی همایش دریاچه ارومیه خبر داد.

حضور صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی در نشست‌های تخصصی همایش دریاچه ارومیه

حسین رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از 76 نفر از اساتید و صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی در نشست‌های تخصصی همایش دریاچه ارومیه حضور دارند.

وی با اشاره به اهمیت علمی و پربار بودن نشست‌های تخصصی این گردهمایی افزود: در این نشست‌ها 65 نفر از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاه‌های ارومیه، تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، تربیت مدرس، تبریز و یزد و 11 نفر هم از اساتید و دانشمندان کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و به ارائه مقالات و راهکارهای نجات بخشی دریاچه ارومیه پرداختند.

این مسئول پروفسور پاتریک سورگلوس، پروفسور چارلستن اوپ، دکتر حمدی اورهان و دکتر پیتر بوسیر را از اساتید و محققین خارجی و دکتر فرهودی، ریاضی، مرید، طالقانی، نصیری، جعفرزاده و ناظمی را از اساتید و کارشناسانی معرفی کرد که به عنوان چهره‌های برجسته علمی در این نشست‌های تخصصی شرکت داشتند.

رضایی کاهش نزولات آسمانی را مهم‌ترین عامل خشکی دریاچه ارومیه دانست و افزود: در فراخوان ارسال مقاله به این همایش بین‌المللی پنج محور هیدرولوژی و اقلیم، محیط زیست، آب و کشاورزی، ژئوتکنیک و اقتصادی اجتماعی و توسعه اعلام شده بود که در قالب این محورها در مجموع 427 مقاله داخلی و خارجی به این همایش ارسال شده است.

دبیر کمیته علمی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه متذکر شد: کثرت این مقالات در محور هیدرولوژی و اقلیم منطقه، بیانگر این مسئله است که اغلب کارشناسان و صاحب‌نظران، کاهش نزولات آسمانی را مهم‌ترین عامل خشکی دریاچه می‌دانند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: 50 درصد مقالات ارسالی به این همایش در محور هیدرولوژی و اقلیم، 24 درصد با محوریت محیط زیست، 16 درصد آب کشاورزی، شش درصد توسعه اقتصادی و اجتماعی و چهار درصد هم در حوزه ژئوتکنیک نگارش شده‌‌اند.

همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه از روز شنبه 18 آذر ماه در ارومیه آغاز شده و امروز به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول