اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

طرح‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه با تمام توان پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه همانند گذشته در حال پیگیری بوده و به‌طور مداوم پیگیری و کنترل می‌شود.

طرح‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه با تمام توان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، راهکارها و چالش‌ها که در سالن آمفی‌تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات دولت در مورد دریاچه ارومیه بسیار عالی اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد ریال در راستای اجرایی کردن طرح‌های نجات این دریاچه هزینه شده و تمام توان دولت برای ادامه این طرح‌ها در شرایط مختلف است.

جلال‌زاده عنوان کرد: طرح‌های نجات دریاچه ارومیه تنها توسط بودجه‌های استانی انجام نمی‌گیرد و در این راستا دولت نیز توان خود را برای تزریق اعتبار عمرانی و اجرایی مصرف می‌کند.

جلال‌زاده ابراز داشت: دولت دهم حمایت‌های خود را ادامه خواهد داد و امید است در دولت‌های آینده نیز این حمایت‌ها به شکل مناسب‌تر و با حمایت بیشتر انجام شود تا به این ترتیب شاهد بازگشت دریاچه ارومیه به وضعیت سابق باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در ارتباط با راهکارهای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه اضافه کرد: اجرای طرح‌هایی همانند ایجاد سدها در مسیر حوزه انتقال آب به دریاچه، همکاری مردم با استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، خرید دستگاه‌های تخصصی با همکاری دولت و متوقف کردن توسعه زمین‌های کشاورزی در حوزه دریاچه از دیگر اقداماتی است که در راستای نجات دریاچه انجام می‌گیرد.

وی تشکیل کارگروه ویژه نجات دریاچه را از اقدامات مهم دولت در سال‌های اخیر دانست و تاکید کرد: این کارگروه به صورت ویژه اقدامات مهم در ارتباط با انتقال آب و همچنین سایر طرح‌های انتقال و نجات آب دریاچه را پیگیری و اجرا می‌کند که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور رؤسای سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مربوطه تشکیل می‌شود.

جلال‌زاده اعتبار اختصاص یافته به طرح‌های ایجاد سد در شهرستان‌های مختلف را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: سدهای سیلو، چپرآباد و کانی‌سیب از مهم‌ترین این سدها است که در سال‌های اخیر آغاز شده و با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

این مسئول اذعان داشت: اجرای طرح‌ بارورسازی ابرها در دستور کار قرار دارد که این امر نیازمند تخصیص اعتبار لازم از طریق دولت است.

همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، چالش‌ها و راهکارها با هدف بررسی مقالات ارسالی در خصوص راهکارهای نجات دریاچه، استفاده از روش‌های علمی و ارتقای دانش عمومی و فنی در خصوص دریاچه برگزار می‌شود و قرار است در 3 روز مدت زمان برگزاری این همایش مقالات منتخب داخلی و بین‌المللی ارائه شود. 

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول