اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

تلاش‌ها برای نجات دریاچه ارومیه جدی‌تر شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تلاش‌هایی که برای نجات دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد باید جدی‌تر بوده و با مشارکت جمعی شکل گیرد.

تلاش‌ها برای نجات دریاچه ارومیه جدی‌تر شود

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون برای احیای این دریاچه و جلوگیری از خشک شدن آن اقدام چندانی انجام نشده، ولی امیدوار هستیم حساسیت‌های مورد نیاز در این ارتباط بیشتر شده و همه به اهمیت مسئله واقف شده و هر کس به صورتی برای گذر از این بحران نقش‌آفرینی کند.

وی برپایی همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه را فرصت مغتنمی برای هم‌اندیشی در این ارتباط دانست و افزود: در صورت برپا شدن این همایش برای احیای دریاچه ارومیه همگرایی و هماهنگی ایجاد می‌شود و متخصصان امر به چاره‌اندیشی در این ارتباط می‌پردازند تا یک راهکار علمی و مناسب با وضعیت کنونی یافته شود.

این نماینده مجلس، وضعیت دریاچه ارومیه را نگران‌‌کننده دانست و ادامه داد: اگر متخصصان و کارشناسان از مناطق مختلف کشور و جهان گردهم جمع‌ ‌شوند فرصت بی‌بدیلی برای نجات این دریاچه به دست می‌آید چرا که تاکنون برای بحران‌های مختلف در سطح جهانی از طریق چنین گردهمایی‌‌هایی راهکارهای مناسب یافته شده است.

فتاحی با اظهار به اینکه پروژه‌های تعریف شده در این زمینه هنوز پیشرفت چندانی نداشته‌اند ادامه داد: تا امروز فقط علل خشک شدن دریاچه ارومیه کنکاش و بررسی شده و راه‌حل‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته، ولی هیچ‌گونه اقدام اجرایی و امیدبخشی را شاهد نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه از قومیتی کردن موضوع دریاچه ارومیه باید به طور جدی خودداری شود، بیان داشت: این دریاچه نه‌تنها متعلق به مردم این شهرستان بلکه از آن ملت بزرگ ایران و سراسر جهان است چرا که در سطح بین‌المللی جایگاه‌های ممتازی را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد: باید از قومیتی کردن و سیاسی کردن مسئله خودداری شود چرا که در این صورت نه‌تنها اقدام مثبتی در راستای نجات دریاچه ارومیه صورت نمی‌گیرد بلکه موانع و مشکلات بیشتری بر سر راه قرار می‌گیرد پس لازم است همه در این زمین یکدل و یک‌سو باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آبرسانی از رودخانه ارس، بارورسازی ابرها و... از جمله مواردی است که به عنوان برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تاکنون مطرح شده که باید تلاش شود مناسب‌ترین روش انتخاب شده و به مرحله اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول