اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت بحرانی

سالانه 3.1 میلیارد متر مکعب آب در اختیار دریاچه ارومیه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت فعلی باید سالانه 3.1 میلیارد متر مکعب آب در اختیار دریاچه قرار گیرد.

سالانه 3.1 میلیارد متر مکعب آب در اختیار دریاچه ارومیه قرار گیرد

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس سند مدیریت زیست بوم دریاچه ارومیه باید سالانه 1/3 میلیارد متر مکعب آب در اختیار دریاچه قرار گیرد و آزادسازی آب در رسیدن به این هدف مؤثر است.

این مسئول افزود: سال گذشته نزدیک به 2 میلیارد متر مکعب آب در اختیار دریاچه قرار گرفت و با توجه به هماهنگی‌ مسئولان ملی و محلی و چنین اقداماتی پیش‌بینی می‌شود امسال حق آبه دریاچه ارومیه به میزان 1/3 میلیارد متر مکعب تأمین شود.

عباس‌نژاد افزود: در حال حاضر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه پنج سد احداث شده و با رهاسازی آب پشت سدهای شهر چای ارومیه، بوکان و سلماس 40 میلیون متر مکعب آب در اختیار دریاچه ارومیه قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی 450 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان وجود دارد که 250 میلیون متر مکعب آن قابل برداشت بوده و از مابقی به عنوان حجم مرده مخزن نمی‌توان بهره‌برداری کرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بر این اساس در حاشیه همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، آب سدهای آذربایجان غربی به سوی دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

عباس‌نژاد اذعان داشت: این اقدام نمادین در سد شهر چای ارومیه برگزار شد و در آن معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسئولان اجرایی آذربایجان غربی نیز حضور داشتند.

این مسئول اعلام کرد: با این اقدام نزدیک به 40 میلیون متر مکعب از ذخیره موجود در پشت سدهای شهر چای ارومیه، شهید کاظمی بوکان و زولای سلماس به سوی دریاچه ارومیه هدایت شد.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول