اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان

نرخ‌گذاری تعرفه مسافرت‌های دریایی دارای ساز و کار خاصی است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: افزایش یا کاهش بلیت شناورهای مسافری دریایی دارای ساز و کار خاص خود است.

نرخ‌گذاری تعرفه مسافرت‌های دریایی دارای ساز و کار خاصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش و یا کاهش قیمت بلیت شناورهای مسافری اظهار داشت: این موضوع دارای ساز و کار خاص خود است، به طوری که بررسی‌هایی در این راستا صورت گرفته است که باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: هرمزگان از جمله استان‌های مهم و پیشرو در حمل و نقل مسافر از طریق دریاست و از همین رو از تجربیات قابل توجهی در مبحث مدیریت، ساماندهی و نرخ‌گذاری ترددها برخوردار است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در سال‌های اخیر توسعه خوبی را در این بخش شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که ساماندهی شناورهای غیراستاندارد در هرمزگان از سال گذشته با جدیت کامل آغاز شده است که فرآیند این کار تجهیز ناوگان مسافری دریایی به شناورهای مدرن و استاندارد بوده است.

عزیزی تصریح کرد: در مسیرهای دریایی قشم‌ بندرعباس و هرمز و همچنین بنادر چارک و آفتاب به کیش، ناوگان مربوط از مدرن‌‌ترین شناورهای موجود بهره‌ می‌برد که این امر سبب افزایش ایمنی و رضایت مسافران و گردشگران شده است.

یادآور می‌شود استان هرمزگان به دلیل برخورداری از حدود دو هزار کیلومتر ساحل و 14 جزیره با کاربردهای مختلف همواره در حوزه‌ مسافرت‌های دریایی مورد توجه بوده است.

علاوه بر سفرهای داخلی دریایی، در این استان سفرهای خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز مورد نظر و اهمیت است.

یکی از مسائل مهم و تعیین کننده در توسعه و ساماندهی ناوگان مسافری این بخش این بود که همواره قیمت تعرفه‌ها با جابجایی مواجه بوده است که به عقیده بسیاری از کارشناسان پایین بودن تعرفه‌ها، بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در حمل و نقل مسافری بی‌میل کرده است.

هر چند که از بهمن سال گذشته در پی وقوع یک سانحه دریایی که منجر به مرگ 17 نفر شد، سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان با هماهنگی استانداری و دیگر بخش‌های مربوطه، اقدام به جمع‌آوری شناورهای نامناسب و غیراستاندارد کرد و شناورهای جدیدی را جایگزین کرد، اما با توجه به توسعه هرمزگان نیاز به ورود شناورهای جدیدتر در این بخش همواره موردنیاز و احساس است.

طبق آمار سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال حاضر سالانه حدود 10 میلیون مسافر در مسیرهای دریایی این استان جابجا می‌شوند.

مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و بالعکس و مسیرهای منتهی به کیش جزو پرترددترین مسیرهای دریایی هرمزگان و حتی کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/88001/ذ/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول