اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته آینده محقق می‌شود

حضور استاندار مسندام عمان در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مشاور عالی استاندار هرمزگان از حضور استاندار مسندام کشور عمان و هیئت تجاری همراه در بندرعباس خبر داد.

حضور استاندار مسندام عمان در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هرمزگان از دیرباز ‌ارتباط‌ تنگاتنگی در حوزه تجاری و بعضا اجتماعی با کشورهای جنوبی خلیج فارس داشته است،‌ اظهار داشت: در این بین کشور عمان از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است.

وی با اشاره به سفر استانداران هرمزگان به این کشور و استان مسندام اضافه کرد: در حال حاضر روابط استان هرمزگان و استان مسندام در سطح قابل توجهی قرار دارد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر کشور عمان در بندرعباس دارای دفتر تجاری است که طبق رایزنی‌های انجام شده مقرر شده است که دفتر تجاری بندرعباس نیز در این کشور راه‌اندازی شود.

علامه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه سفر استاندار مسندام عمان به بندرعباس طی هفته آینده اضافه کرد: استاندار مسندام طی روز شنبه از طریق دریایی وارد بندرعباس و یکشنبه به سفر خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این سفر حدود 40 نفر از فعالان بخش خصوصی و اقتصادی استاندار مسندام را همراهی می‌کنند، افزود: هیئت همراه در راستای بازدید از استان روزهای بیشتری را در بندرعباس حضور خواهند داشت.

علامه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط کنونی توسعه روابط استان‌هایی همانند هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیح فارس به ویژه در بخش خصوصی می‌تواند، کمک‌های شایانی به اقتصاد کشور نیز بکند، یادآور شد: استانداری هرمزگان و سایر بخش‌های مربوطه در این راستا آمادگی کامل برای ایجاد هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم را دارند.

وی همچنین اضافه کرد: تاکنون مباحث قابل توجهی در حوزه توسعه روابط بین هرمزگان و مسندام مطرح شده است که امید است در سفر پیش روی هیئت عمانی شاهد افزایش تبادلات و تسهیل در این حوزه باشیم.

کشور عمان واقع در آبهای جنوبی ایران، از دیرباز روابط قابل توجهی با ایران به ویژه هرمزگان داشته است.

در سال‌های گذشته سلطان قابوس پادشاه این کشور نیز به بندرعباس از طریق دریا و با کشتی اختصاصی خود سفر کرد.

طی دولت دهم دو بار استانداران هرمزگان از این کشور بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/88001/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول