اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنادر و دریانوردی هرمزگان تشریح کرد

جزئیات نجات 50 مسافر شناور غرق شده در بندرعباس

خبرگزاری فارس: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیرامون نحوه نجات مسافران و غرق یک شناور مسافری در آب‌های بندرعباس توضیحاتی را ارائه داد.

جزئیات نجات 50 مسافر شناور غرق شده در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی بروز حادثه‌ای طی سال‌ گذشته که منجر به غرق و مرگ 17 نفر در آب‌های بین قشم و بندرعباس شد همواره در پی بروز حوادث دریایی بیم از آن می‌رود که باز تعدادی از مسافران غرق شوند و از این رو اخبار سوانح دریایی به شدت از طرف رسانه‌ها و افکار عمومی دنبال می‌شود.

آمار حمل و نقل مسافران در مسیرهای دریایی طی سال‌های اخیر در هرمزگان به 10 میلیون مسافر در سال رسیده است و این امر هرمزگان را در رده نخست مسافرت‌های دریایی کشور قرار داده است.

مسیر قشم به بندرعباس و برعکس یکی از مسیرهای پرتردد دریایی هرمزگان به شمار می‌رود و بیشتر سوانح و حوادث در این مسیر رخ می‌دهد.

در پی بروز سانحه غرق یک شناور مسافری در مسیر دریایی بندرعباس به قشم که حامل 50 مسافر بود، آنگونه که گفته می‌شود، تمام مسافران این شناور به موقع به ساحل رسانده شده‌اند.

مرکز جست‌وجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در همین راستا اعلام کرده است، یک فروند شناور مسافربری در نزدیکی بندر شهید حقانی که دچار  نقص فنی شده بود توسط تیم‌ تجسس و نجات این اداره از غرق شدن نجات یافت.

همچنین معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه این حادثه حدود ساعت 10 و 40 دقیقه صبح جمعه اتفاق افتاده است، گفت: شناور مسافری با نام ثبت شده «ناز» با 50 مسافر در یک مایلی بندرعباس به علت نقص فنی دچار آبگرفتگی می‌شود که با اقدام به موقع مرکز جست‌وجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از غرق شدن نجات پیدا کرده است.

مهدی نوفرستی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار شناور حادثه دیده، با هماهنگی و اعلام برج کنترل بندر شهید حقانی بندرعباس، اقدامات لازم در جهت نجات جان مسافران انجام شد و خوشبختانه تمامی مسافران در سلامت کامل به ساحل رسیدند.

علاوه بر مسیر قشم به بندرعباس، مسیرهای قشم به هرمز و هرمز به بندرعباس، کیش به بندر آفتاب و چارک نیز از مسیرهای پرتردد در هرمزگان به شمار می‌‌رود.

همچنین تردد در بین جنگل‌های حرا و جزایر کوچک و خورهای موجود در این استان، سبب رقم خوردن آمار قابل توجهی از جابجایی‌ها در حوزه دریایی هرمزگان شده است.

بنادر و دریانوردی هرمزگان از سال گذشته، در پی طرح استانداردسازی شناورهای مسافری، علاوه بر فراهم‌سازی شرایط ورود شناورهای استاندارد، از تردد شناورهای نامناسب و فاقد مجوزهای لازم و مرسوم دریانوردی برای مسافربری به شدت جلوگیری کرده است.

این امر سبب کاهش چشمگیر حوادث و سوانح دریایی در آبهای هرمزگان شده است.

انتهای پیام/88001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول