اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیشرفت 45 درصدی پروژه ساماندهی بندر هرمز

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیشرفت 45 درصدی طرح ساماندهی بندر هرمز خبر داد.

پیشرفت 45 درصدی پروژه ساماندهی بندر هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز واقع در آب‌های جنوبی شهر بندرعباس، پس از وقوع چند حادثه در مسیر دریایی بندرعباس به هرمز و قشم، در ماه‌های گذشته همواره توسعه بنادر مسافری موجود در این سه شهر مورد توجه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان قرار داشته است.

در این میان می‌توان به اجرای پروژه توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس و تحویل‌گیری بندر هرمز در جزیره هرمز توسط سازمان بنادر اشاره کرد.

جزیره هرمز به دلیل برخورداری از شرایط اکوتوریسم از دیر‌باز مورد توجه بخش‌های گردشگری و تفریحی بوده است.

علاوه بر این و دیگر مزایای هرمز، توسعه مراکز دانشگاهی در این جزیره نیز در سال‌های اخیر سبب شده تا میزان جابه‌جایی این مسیر روزانه به بیش از 500 نفر بالغ شود.

هر چند که سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی تردد شناورهای فرسوده و غیراستاندارد مسافری در مسیر بندر حقانی به بندر هرمز را ممنوع کرد، اما گویا مسئولان این سازمان تنها به این امر بسنده نکرده و با تحویل‌گیری تمام و کمال بندر هرمز در قدم نخست اقدام به توسعه این بندر تاریخی کرده‌اند.

نصب اسکله‌های فلزی، لایروبی، تقویت بازوها، احداث سایبان و برج کنترل از جمله مواردی است که تاکنون در بندر محقق شده است.

طبق اظهارنظرهای مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، بهره‌برداری از طرح توسعه و ساماندهی بندر هرمز به ویژه در فصل پیش‌رو که فصل گردشگری هرمزگان محسوب می‌شود می‌تواند رضایت مسافران و گردشگران را فراهم آورد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که دیروز به منظور بازدید از بندر هرمز وارد این جزیره شده بود، از نزدیک پیشرفت فیزیکی و اقدامات صورت گرفته در حوزه دریایی و بندری این جزیره را مورد بررسی و پایش قرار داد.

به گفته علی‌اکبر صفایی بخشی از پروژه ساماندهی بندر هرمز شامل محوطه‌سازی و ایجاد سایبان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال بوده و تاکنون کل طرح با پیشرفت 45 درصدی روبه‌رو شده است.

وی تاکید کرد: تمام توان سازمان بنادر و دریانوردی بر این امر استوار است که در زمان و موعد مقرر این طرح به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: همچنین احداث سه پست اسکله شناور جزیره هرمز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندر هرمز است که می‌تواند فواید متعددی را برای توسعه بندر داشته باشد.

صفایی افزود: در این بندر فعلاً دو پست اسکله ویژه امور مسافری و یک پست برای صیادی پیش‌بینی شده است.

علاوه بر توسعه بنادری همانند شهید حقانی و بندر هرمز، سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال‌های اخیر طرحی را در قالب احداث بندر چند منظوره نخل ناخدا در ساحل شرقی بندرعباس با هدف کوتاه‌سازی مسیر دسترسی به بندر هرمز آغاز کرده است.

به گفته مسئولان عمرانی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان، پیشروی موج‌شکن‌های بندر نخل ناخدا در دریا می‌تواند مسیر دریایی جزیره هرمز به بندرعباس را در حد قابل توجهی کوتاه کند.

مجموعه جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم که فاصله کمی با هم دارند همواره در بعد تجاری و گردشگری مورد توجه بوده‌اند.

تسهیل در دسترسی به این جزایر در دهه‌های گذشته در کنار اموری همانند توسعه بهداشت و سلامت، آموزش و تامین انرژی همواره جزئی از تقاضاهای جزیره‌نشینان بوده است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول