اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 7 ماه سال 91 محقق شد

افزایش 9 درصدی ترانزیت از بنادر هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون دریایی بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 9 درصدی ترانزیت از بنادر هرمزگان در هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 9 درصدی ترانزیت از بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اله‌مراد عفیفی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجتمع بندری شهید رجایی مجتمعی چند وجهی برای انجام امور تخلیه و بارگیری از ساحل به دریا و بالعکس است اظهار داشت: امروز از این بندر حجم بالایی از تجارت کشور صورت می‌گیرد به نحوی که سهم بندر شهید رجایی از کل امور تخلیه و بارگیری کشور برابر با 60 درصد است.

وی این بندر را از بنادر مهم منطقه عنوان و اضافه کرد: بندر شهید رجایی همواره مورد توجه کشورهای شمالی و شرقی ایران نیز بوده است که از محل ترانزیت بتوانند کالاهای خود را از این بندر دریافت و از طریق ایران به کشور خود منتقل کنند.

معاون مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر شهید رجایی در امر تخلیه و بارگیری مواد نفتی و سوختی نیز دارای ظرفیت‌های مثال زدنی است افزود: طبق آمار موجود در هفت ماه سال جاری، ترانزیت کالای غیر نفتی در این بندر به بیش از یک میلیون تن بالغ شده است.

به گفته عفیفی‌پور این رقم نسبت به مدت مشابه افزایش هفت درصدی دارد.

این مسئول همچنین ادامه داد: در مدت زمان مذکور حجم ترانزیت انواع فرآورد‌ه‌های نفتی از مجتمع بندری شهید رجایی به 221 هزار تن رسیده است.

وی گفت: تحقق این حجم از ترانزیت نشان‌دهنده افزایش 100 درصدی ترانزیت این نوع کالا از بندر شهید رجایی در مقایسه با مدت زمان مشابه است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی از مجموع بنادر هرمزگان در هفت ماه سال 91 به یک میلیون و 175 هزار تن بالغ شده است که این رقم نیز 9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بندر شهید رجایی واقع در مجتمع بندری به همین نام، در حال حاضر به عنوان پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین بندر تجاری کانتینری کشور شناخته می‌شود.

این مجتمع دارای موقعیتی ویژه و در نزدیکی بندر خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و منطقه ویژه فلزی معدنی خلیج فارس قرار دارد.

از بندر شهید رجایی بیش از 60 درصد عملیات واردات و صادرات کالا محقق می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت بندر شهید رجایی 3 میلیون teu کانتینر در سال است که با بهره‌برداری از فاز دو توسعه، این ظرفیت به دو برابر افزایش می‌یابد.

توسعه راه‌های دسترسی به بندر شهید رجایی و تقویت خطوط ریلی همواره مدنظر مسئولان این بندر بوده است.

انتهای پیام/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول