اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از تفکیک معاونت دریایی بندری محقق شد

آغاز به‌کار دو معاونت جدید اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان‌

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مسئولان معاونت‌های جدید «امور دریایی»‌ و «امور بندری و مناطق ویژه» که در پی تفکیک معاونت دریایی بندری تشکیل شده را معرفی کرد.

آغاز به‌کار دو معاونت جدید اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر صفایی امروز در حاشیه مراسم معارفه معاون امور دریایی و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی شهید‌ رجایی با بیان اینکه بندر شهید رجایی واقع در غرب بندرعباس یکی از بنادر مطرح خاورمیانه و منطقه به شمار می‌رود، اظهار داشت: این بندر همواره در اقتصاد کشور مورد توجه و اهمیت بوده است.

وی ادامه داد: امور مدیریتی و برنامه‌ریزی همواره در بنادر هرمزگان و به ویژه بندر شهید رجایی از ساز و کاری ویژه برخوردار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تفکیک معاونت دریایی بندری این سازمان به دو معاونت جداگانه با عناوین معاونت امور بندری و مناطق ویژه و معاونت امور دریایی افزود: با توجه به وسعت، حجم کار و اهمیت حوزه‌های دریایی و بندری طی هماهنگی‌های انجام شده با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و موافقت معاونت‌های امور بندری و مناطق ویژه و امور دریایی سازمان، مقرر شد که فعالیت این دو حوزه از یکدیگر جدا شود.

صفایی یادآور شد: بنابراین‌، معاونت دریایی و بندری به دو معاونت امور دریایی و معاونت امور بندری و مناطق ویژه تقسیم شده است.

وی که ریاست منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی را نیز بر عهده دارد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از امور اداری در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مناطق ویژه و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی اختصاص دارد، چرا که از این منطقه بیش از 60 درصد عملیات تخلیه و بارگیری مرتبط با صادرات و واردات کشور انجام می‌گیرد.

صفایی در اهمیت معاونت‌ امور دریایی نیز افزود: بر‌خلاف تصورات در این حوزه نیز کار بسیاری در دریا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی صورت می‌گیرد، اما به دلیل شرایط خاص این حوزه مردم و افکار عمومی کمتر با فعالیت‌های حوزه دریایی بنادر هرمزگان آشنایی دارند.

وی ادامه داد: در واقع حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان حوزه‌ای وسیع است که از شرقی‌ترین منطقه استان یعنی در جوار آبهای ساحلی جاسک آغاز و به تنگه هرمز و منطقه ابوموسی تا غرب این استان یعنی تا نزدیکی منطقه پارس جنوبی ادامه می‌یابد.

صفایی یادآور شد: دیده‌بانی و روند تردد شناورهای تجاری و مسافری در این منطقه مسائل و شرایط خاص خود را دارد که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان راهبری می‌شود.

تا قبل از این مسئولیت معاونت دریایی بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان را که بزرگ‌ترین معاونت این اداره کل بود بر عهده اله‌مراد عفیفی‌پور بود.

در حال حاضر با تفکیک شدن این معاونت به معاونت‌های بندری و مناطق ویژه و امور دریایی، اله‌مراد عفیفی‌پور و مهدی نوفرستی به ترتیب سکان این دو معاونت را در اختیار گرفتند.

در هرمزگان بیش از 80 بندر تجاری و چند منظوره کوچک و بزرگ وجود دارد که به صورت رسمی فعال هستند.

همچنین گفته می‌شود در این استان تعداد 30 بندر و موج‌شکن دیگر نیز در دست احداث است.

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حوزه فعالیتی خود، خود را ملزم به رعایت 28 کنوانسیون بین‌المللی دریایی می‌داند.

بنادر قشم، کیش، لنگه، شهید باهنر، شهید رجایی، آفتاب، جاسک و جوادالائمه از جمله مطرح‌ترین بنادر تجاری و مسافری هرمزگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2310/ق/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول